گل و گیاه

تاثیر گیاهان و فنگ شویی

فنگ شویی می­گوید از گیاهان گلخانه‌ای در فضای خانه استفاده کنید چون طبیعت همیشه حس خوبی به شما می­دهد. فنگ شویی علم ایجاد محیط است که بخشی از طبیعت را در زندگی ما به ارمغان می آورد. محیط منزل از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که خانه محل دریافت حس راحتی و آرامش است. چیدمان منزل مهم است، چرا که علاوه بر زیبایی در جذب نیرو و تولید انرژی هم تاثیرگذار است. درصورتی که شما چیدمان وسایل منزل را به صورت درست و در جهت جذب و تولید انرژی مثبت انجام دهید، به آن نظریه فنگ شویی می­گویند.

گیاهان نیزعضوی از وسایل خانه هستند و چینش درست آن­ها می­تواند در ایجاد حس خوب در زندگی افراد نقش ویژه­ای داشته باشد. برای ایجاد حس بهتر و کسب شانس بیشتر در زندگی باید با انواع چیدمان گل­های آپارتمانی و گیاهان گلخانه ای آشنا شوید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و چگونگی استفاده از گیاهان در فنگ شویی را فرابگیرید.

در نظر داشته باشید می‌توانید برای تهیه انواع ادوات و تجهیزات گلخانه‌ای مورد نیاز خود موجود در فروشگاه کشاورزی آنلاین بهاران، از اینجا اقدام کنید.

برخی از گیاهان گلخانه ای چگونه انرژی مثبت به خانه می آورند؟

گیاهان اجسام زنده‌ای هستند که می توانند فضاهای خسته، بی انرژی یا بی جان را زنده کنند.آن‌ها همیشه به گونه‌ای در حال تغییر و رشد هستند، که می توانند به مردم کمک کنند تا در هر زمینه­ای از زندگی شما وارد عمل شوند.

علاوه بر این توضیحات، گیاهان گلخانه ای قابلیت تصفیه هوای خوبی دارند و باعث بالا رفتن سطح اکسیژن محیط می­شوند که اساس فنگ شویی مثبت است. سرسبزی و طراوت گیاهان همچنین طبیعت مادر را وارد فضای خانه می­کند.

چینش گیاهان گلخانه ای در فنگ شویی به چه معناست؟

در ابددا این نکته را مدنظر داشته باشید که هیچ گیاهی بد نیست و تمام گیاهان برای ما مفید هستند، تنها باید مکان قرارگیری گیاهان گلخانه ای در محل زندگی را بدانیم تا بهترین اثرگذاری مثبت را لحاظ کنند. از آن جهت که نظریه فنگ شویی کاملا بر اساس انرژی است دقت کنید که انرژی گیاهان سالم بسیار مهم است. برای مثال انرژی گیاه گلخانه ای مریض در خانه بدتر از آن است که گیاه در منزل نباشد.

گیاهان مناسب فنگ شویی

در انتخاب گل برای منزل بهتر است آن­هایی را انتخاب کنید که هنوز غنچه هستند. اگر زندگی پرمشغله‌ای دارید و خانه خود را فقط روزهای تعطیل می­بینید پس لازم است روی میز کار خود گل­های زنده داشته باشید

فضای فنگ شویی

از سطوح مختلف برای قراردادن گل استفاده کنید، قفسه­ها، میزها برای گلدان­های بزرگ مناسب نیستند. از فضای­های خالی خانه خود جهت تولید انرژی توسط گیاهان گلخانه ای می­توانید استفاده کنید. بهتر است در غرب و شمال­غرب خانه از گیاه گلخانه ای استفاده نکنید.

رنگ بندی

یک اصل ساده در باغبانی بر این موضوع اشاره دارد که کاشت گیاهان چه در یک گلدان کوچک یا باغچه ای بزرگ همیشه باید به ترکیب رنگ­های مختلف توجه کنید. می­توانید از نقشه باگوا برای چیدمان رنگ­ها و گیاهان گلخانه ای استفاده کنید.

کدام گیاهان گلخانه ای برای فنگ شویی مناسب اند؟

  • سانسوریا

گیاه گلخانه ای Sansevieria می­تواند به عنوان محافظ عمل کند و بهتر است در مقابل یک پنجره بزرگ قرار گیرد. این گیاه خوب است در یک دفتر گذاشته شود چرا که انرژی متمرکز را به فضا ‌می‌آورد. برای رشد بهتر این گیاه گلخانه ای می­توانید از کود نیترات کلسیم استفاده کنید.

توجه: از قرار دادن گیاه سانسوریا در اتاق خواب یا اتاق کودک خودداری کنید.

  • آلوورا

آلوئورا مانند گیاه سانسوریا برگ نوک تیز و آبدار دارد و انرژی محافظ و پر جنب و جوش به فضای خانه می­آورد. این گیاه گلخانه ای یک دستگاه قوی تصفیه هوا است. اگر می­خواهید این گیاه رشد بیشتری داشته باشد و انرژی مثبت به سمت خان شما سرازیر شود بهتر است از کود برگ و بوته استفاده کنید.

  • سرخس

اگر در خانه نور کافی دارید استفاده از سرخس کاری عالی است. گیاه گلخانه ای سرخس در ابعاد کوچک می­تواند در دفتر اداری استفاده شود. این گیاه به ایجاد انرژی مثبت بسیار در خانه معروف است. برای رشد بیشتر این گیاه میتوانید از کود آهن و کود کامل استفاده کنید.

  • فیکوس بلک

فیکوس بلک جزو آن دسته از گیاهان گلخانه ای است که در از بین بردن سموم داخل خانه بسیار عالی است. این گیاه در مناطق جنوب شرقی و شرق خانه، انرژی آرامش بخش از خودش ساطع می‌کند. اگر در خانه از فیکوس بلک استفاده می‌کنید آن را با کود ریشه زا تقویت کنید تا از آرامش بیشتری برخوردار شوید.

  • فیکوس سبز

فیکوس سبز در تصفیه هوای قسمت شرقی خانه شما عالی است. علاوه بر آن این گیاه گلخانه ای بلند قد است بنابراین می­تواند خانه شمارا را بزرگ­تر نشان دهد. کود نیترات کلسیم به رشد این گیاه کمک شایانی می‌کند.

  • پتوس

پتوس گیاه گلخانه ای تصفیه کننده هواست که می­تواند مناطق کدر یا مرده شمارا زنده کند. این گیاه نیاز به نگهداری خاصی ندارد و حتی اگر آبیاری آن را فراموش کنید انرژِی مثبت زیادی به خانه شما می‌آورد. گیاه گلخانه ای پتوس با کود آهن بیشتر رشد می­کند.

  • کلاتیا

جزو یکی از محبوب ترین گیاهان زینتی است در خانه است و برای مناطق شهرت خانه شما (منطقه جنوبی خانه) یک امتیاز ویژه محسوب می­شود.

  • نعنا

گیاهی با ارزش دارویی بالا که می­توانید از آن جهت پیشگیری استفاده کنید. نعنا جزو گیاهان گلخانه ای است که نه تنها رفاه شما را تضمین می­کند بلکه موجب تقویت امواج مثبت می­شود. این گیاه باعث بهبود روابط میان اعضای خانواده نیز می­شود.

تا به حال مطالعات زیادی نشان داده است که وجود گیاهان در محل کار رضایت‌مندی کارکنان را افزایش می­دهد. طبق تحقیقات انجام شده در Rutgers نشان می­دهد که کاربرد گل­ها تاثیر شگرفی در ایجاد حس خوشبختی دارد.
در نظر داشته باشید که برای تهیه کودهای مناسب گیاهان آپارتمانی موجود در فروشگاه کشاورزی آنلاین بهاران، می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

سخن آخر

مطالعات انجام شده توسط دانشگاه ایالتی واشنگتن نشان داده است که در مکان‌­هایی که گیاه وجود دارد سطح استرس کاهش یافته و میزان خوشحال افراد حاضر در تحقیق افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد در عصر حاضر، طراحان دکوراسیون تمرکز ویژه ای بر این موضوع کرده اند تا حداکثر امکان از عناصر طبیعی در فضای خانه استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *