باغبانی و کشاورزی

تاثیر هورمون‌های گیاهی بر رشد گیاهان

در دهه‌های اخیر و براساس رشد کشاورزی پایدار، استفاده از هورمون‌های رشد برای گیاهان بسیار افزایش یافته است. امروزه این امر کاملا پذیرفته شده است که استفاده از مواد تلفیقی و هورمون‌های رشد برای گیاهان موثر هستند. برای رشد هرچه بهتر یک گیاه عوامل درونی و بیرون فراوانی ایفای نقش می‌کنند. از طرفی نور و دما و از طرف دیگر هورمون‌های موجود می‌توانند برای رشد و نمو گیاهان موثر بوده و نقشی اساسی برای رشد آنان ایفا کنند. در این بین برخی از مواد مانند هورمون گیاهی اچ بی 101 که در قالب کود عرضه می‌شوند می‌توانند مواد مغذی و ضروری گیاهان را به آنان منتقل کنند. ما در این مقاله در مورد این مواد بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

برای مطالعه مقاله “اثرات کشاورزی بر محیط زیست” از این لینک استفاده کنید.

کود حاوی هورمون گیاهی اچ بی 101

اگر به دنبال روشی هستید که با آن بتوانید بهره‌ وری گیاه خود را افزایش دهید و در ادامه روشی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی را نیز دنبال کنید، پیشنهاد ما به شما کود هورمون گیاهی اچ بی 101 است. این کود یک گزینه کاملا ایده‌آل است که بواسطه مواد اولیهای که در آن بکار رفته و ترکیبات خاصی که دارد کاملا منحصربه‌فرد است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کود یک ماده کاملا طبیعی و ارگانیک است که تاثیرات بشدت مفیدی بر روی گیاهان می‌گذارد.

ویژگی‌های کود حاوی هورمون گیاهی اچ بی 101

بطور کلی مصرف کردن کود حاوی هورمون گیاهی اچ بی 101 یک گزینه بسیارعالی برای گیاهان محسوب می‌شود. نکته اصلی این است که این کود یک ویتامین گیاهی و کاملا طبیعی است که برای تقویت گیاهان شما یک نقطه مثبت به حساب می‌آید. در ادامه نحوه تاثیرگذاری این کود بر گیاهان را برای شما توضیح خواهیم داد.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در رشد و نمو گیاهان باید در نظر بگیرید این است که گیاه باید ریشه سالمی داشته باشد و باید از صحت و سلامت آن مطلع باشید. وجود برگ و ساقه سالم و سلامت در گیاه نشانه‌ای از وجود ریشه سالم و سلامت است. اما نکته اینجاست که رشد کردن ساقه و برگ‌های بصورت سلامت فاکتورهای زیادی را طلب می‌کند. فاکتورهایی چون نور مناسب، خاک مطلوب، مواد مغذی لازم رسیدگی منظم که همگی در کنار یکدیگر موجب رشد و نمو هرچه بهتر گیاه خواهند شد. البته مواد معدنی و مغذی مورد نیاز یک گیاه از طریق خاک جذب می‌شوند که جذب آنان چندان هم آسان نخواهد بود. بعبارتی مواد معدنی در گیاهان به صورت جامد وجود دارند و همین امر سبب می‌شود که جذب آنان به هیچ عنوان آسان نباشد. این مواد درست در زمانی که به حالت یونی شکل دربیایند، قابل دریافت توسط گیاهان می‌شوند. البته این فرآیند توسط میکروارگانسیم‌هایی که در خاک وجود دارند رخ خواهد داد. در همین راستا کود حاوی هورمون گیاهی اچ بی 101 فعالیت‌های این میکروارگانیسم‌ها را بشدت افزایش می‌دهد. البته کود حاوی هورمون گیاهی اچ بی 101 با دارا بودن عناصر معدنی یونی باعث جذب بیشتر مواد مغذی از طریق ریشه‌ها خواهد شد. به همین دلیل این کود یک محرک مهم برای رشد گیاهان است.

مزیت مهم هورمون گیاهی اچ بی 101

مزیت مهم دیگری که کود حاوی هورمون گیاهی اچ بی 101 دارد این است که سبب تاثیرگذاری فراوان بر خاک شده و حاصلخیزی زیادی را برای آن به همراه دارد. کار اصلی این کود این است که PH خاک را کم کرده و موجب جذب آسان‌تر مواد مغذی توسط خاک شده است. هورمون گیاهی اچ بی 101 در کود سبب می‌شود که قدرت جذب در ریشه‌ها افزایش یابند و مواد مغذی خیلی بهتر و قوی‌تر از ریشه گیاه وارد بدنه اصلی آن شوند.

شما می­توانید جهت مشاهده محصولات فروشگاه بهاران از این لینک استفاده کنید.

فرمولاسیون هورمون گیاهی اچ بی 101

کود حاوی هورمون گیاهی اچ بی 101 در خود عصاره سدر و کاج دارد و از فرمولاسیون محرک و تقویت کننده گیاهان برخوردار است. هر دو درخت سرو و کاج از طول عمر فراوانی برخوردار هستند، بعبارتی متابولیت‌های ثانویه فعال در این درختان وظیفه‌ای جز طول عمر و حفظ سلامتی آنان را ندارند. البته موادی که از درختان کاج و سرو بدست می‌آیند مدت‌هاست که در موارد درمانی و دارویی برای بدن انسان مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید عصاره هورمون گیاهی اچ بی 101 سالهاست که از این درختان حاصل می‌شود. این ماده طبیعی که از درخت کاج بدست می‌آید و تاثیری شگرف در روند رشد گیاهان خواهد داشت. این ماده اصلا شیمیایی نیست و بشدت برای رشد محصولات در مزرعه و باغات مفید است.

مورد استفاده هورمون گیاهی اچ بی 101

داستان به همینجا ختم نمی‌شود. بطور حتم با شنیدن فواید بسیار خوب این کود حاوی هورمون گیاهی اچ بی 101 بدنبال راهی برای استفاده آن در گیاهان خود هستید. خبر خوش اینکه این کود برای تمامی گیاهان قابل استفاده است. حتی اگر گیاه و یا گل آپارتمانی دارید که در حال خشک شدن است، این کود را با خیال راحت برای آن استفاده کنید. هورمون گیاهی اچ بی 101 برای استفاده در ریشه بذرها و همینطور رشد یافتن گل‌ها و گیاهان آپارتمانی بسیار موثر است. ناگفته نماند که می‌تواند رشد آنان را تا 30 درصد افزایش دهد. البته پیش از مصرف حتما با یک متخصص گل‌ و گیاه مشورت کنید تا هرچه بهتر و بیشتر شما را راهنمایی کند.

نحوه استفاده از هورمون گیاهی اچ بی 101 با رعایت شروط لازم

اگر قصد دارید از کودها و مواد مغذی برای گیاهان استفاده کنید، بهتر است بدانید که برای چه گیاهانی باید آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید. بعد از مشخص شدن نوع گیاه، باید میزان مصرف موادی مانند هورمون گیاهی اچ بی 101 را مشخص کنید. برای استفاده بهینه از این گیاه کافی است تا یک درب از این ماده را در یک لیتر آب حل کرده و به گیاه خود منتقل کنید. نحوه انتقال این‌گونه باشد که محلول حاصله را به برگ‌ها و خاک گیاه خود به راحتی اسپری کنید. توصیه می‌کنیم تا هفته‌ای یکبار از این محلول استفاده کنید و نتیجه اثربخش آن را در گیاهان خود ببینید.

شرط استفاده از مواد مغذی و کودها این است که به هیچ وجه نباید با بدن انسان و یا حیوان برخورد داشته باشند اما خبر خوشحال کننده اینکه کود حاوی هورمون گیاهی اچ بی 101 سمی نبوده و عاری از هرگونه ماده شیمیایی مضر برای انسان و حیوان است.

محصولات ما را از این لینک مشاهده کنید.

سخن پایانی

استفاده از مواد مغذی برای گیاهان همیشه یکی از چالش‌های اساسی برای باغداران محسوب می‌شده است. اما امروزه با روی کار آمدن گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و گرویدن مردم به پرورش این نوع گیاهان، یکی از دغدغه‌های اساسی برای پرورش دهنده‌ها استفاده از همین مواد مغذی و مکمل است. کود حاوی هورمون گیاهی اچ بی 101 بدلیل شیمیایی نبوده عاری از هرگونه ماده سمی است و تاثیری بسزا در رشد و نمو گیاهان دارد. بدون شک با استفاده از این ماده دیگر نیازی به مصرف کودهای شیمیایی نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *