گل و گیاه

گیاهان آپارتمانی و ارتعاش انرژی در فضای خانه

گیاهان آپارتمانی و ارتعاش انرژی در فضای خانه

زندگی در یک آپارتمان کوچک برای علاقه­مندان به گیاهان آپارتمانی زمانی انحصاری و پر چالش بود. بیشتر محیط‌ها بیش از حد تاریک، مرطوب، یا بیش از حد خشک دقیقا ایده­آل­ترین محیط­ها برای کسانی است که به دنبال تبدیل اتاق نشیمن خود به گلخانه هستند . با این حال، طیف وسیعی از انواع گونه‌های گیاهی می‌توانند در آپارتمان نگهداری و پرورش پیدا کنند.

هرگز گول ظاهر ظریف آن­ها را نخورید! آن­ها با دوام­تر از آن چیزی هستند که شما فکر می‌کنید؛ بعضی از آن‌ها، حتی می‌توانند در برابر رسیدگی کم به خوبی مقاومت کنند. همچنین ممکن است گونه­های گرمسیری یا سردسیری باشند اما پس از مدت زمان کوتاهی با انتخاب محیط مناسب نگهداری آن­ها در خانه، به خوبی می‌توانند خود را با محیط  و شرایط آپارتمان تطبیق دهند.

برای مراقبت از گیاهان خانه خود و رشد بهتر آنها می‌توانید از محصولات نگه‌داری گیاهان خانگی در فروشگاه آنلاین بهاران دیدن فرمایید.

مزایای نگهداری از گیاهان آپارتمانی

صرف نظر از این­که نگهداری گیاهان آپارتمانی شما را تشویق به کار باغبانی می‌کنند، آوردن گیاهان آپارتمانی به خانه راهی برای تازه کردن فضای خانه است. علاوه بر تماشای زیبایی و افزایش زیبایی خانه، چیزی که در مورد گیاهان آپارتمانی جلب توجه می‌کند؛ ایجاد احساس بهتر است.

جای تعجب نیست که چرا پزشکان و محققان از مردم میخواهند که خانه ها و دفاتر خود را با گیاهان سبز زیبا پر کنند. خوشبختانه، انواع مختلفی از گیاهان آپارتمانی  است که می‌توانید خانه خود را با آنها پر کنید و نیاز به رسیدگی کمی برای زنده نگهداری آن‌ها وجود دارد. اگر چه صرف زمان برای مراقبت از یک گیاه آپارتمانی می‌تواند پاداش فوق العاده ای به همراه داشته باشد، اما کمبود وقت در دنیای شلوغ امروزی از دیگر چالش های نگهداری است.

شرایط مراقبت و پرورش گیاهان آپارتمانی

قبل از شروع هر کاری؛ باید فضای خانه خود را با دقت بررسی کنید. آیا اتاقی وجود دارد که نور مستقیم یا غیرمستقیم خورشید  زا مستقیما دریافت کند یا خیر؟!

مهم نیست که اندازه آپارتمان شما چقدر است! راهکارهای متعددی وجود دارد که می‌توانید گیاهان آپرتمانی را به راحتی شاداب و سالم نگهدارید. همچنین محبوب­ترین راه برای انجام این کار نگهداری گیاهان آپارتمانی است. گیاهان آپارتمانی آن دسته از گل‌های محبوبی هستند که در فضاهای سرپوشیده کوچک­تر رشد می‌کنند. این که آیا شما یک فرد با تجربه در زمینه پرورش گل­های آپارتمانی باشید یا یک فرد مبتدی، چندان تفاوتی نمی‌کند! در این مقاله به بررسی کلیدی­ترین نکات در مورد مراقبت از گیاهان آپارتمانی می‌پردازیم.

گیاهان آپارتمانی چه فوایدی دارند؟

گل‌های آپارتمانی نمادی از صبر، زندگی، و از خودگذشتگی هستند. با توجه به این‌که، کلا گلهای مختلف را به عنوان نماد از خودگذشتگی  می‌شناسند؛ از محبوبیت بسیاری نیز برخوردار هستند. ما انسان‌ها به عنوان اشرف مخلوقات، ارتباط نزدیک‌تری با گیاهان و حیوانات داریم.

به عنوان مثال، تنفس ما وابسته به رشد گیاهان و هوای پاک است. همچنین این نوع گل‌های باعث تولید هوای تازه در محیط می‌شوند که حاوی اکسیژن است و به حفظ هوای تازه در محیط زندگی ما کمک می‌کند. در حالی که در مقابل، هوای حاوی دی اکسید کربن را که ما بازدم می‌کنیم به تنفس آن­ها کمک می‌کند.

اصلی‌ترین فواید استفاده از گیاهان آپارتمانی چی می‌تونه باشه؟!

ایجاد آرامش

خانه جایی است که قلب هر خانواده است. جایی است که شما از جهان شلوغ عقب نشینی می‌کنید و احساس راحتی می‌کنید ، گیاهان آپارتمانی می‌توانند الهام بخش این آرامش باشند.

کاهش سر و صدا

با این حال، برخی اوقات، خانه شما ممکن است آرام به نظر نرسد. شما ممکن است همسایگان پر سر و صدا، هم اتاقی­های مزاحم، و یا وضعیتی  که ممکن است از احساس راحتی  شما در خانه جلوگیری کند، وجود داشته باشد. گل­های آپارتمانی عایق طبیعی سر وصدا و امواج منفی هستند. شما می‌توانید با پر کردن خانه خود از آن­ها با انرژی مثبت زندگی کنید.

کاهش استرس

گیاهان آپارتمانی منبع زیبایی و لطافت هستند. همین باعث شده تا آن­ها بهترین عامل کاهش­دهنده استرس و سموم باشند! به علاوه، مطالعات نشان داده­اند که احاطه شدن توسط گیاهان طبیعی برای کاهش استرس و بهبود سلامت روانی مفید است.

تصفیه هوا

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که بعضی از گل‌های آپارتمانی در جذب و تصفیه سموم در هوا بسیار موثر هستند؟ این به معنای حذف فاکتورهای شیمیایی هوا و تولید اکسیژن با کیفیت است که به ما اجازه می‌دهد تا تنفس بسیار آسان تری داشته باشیم.

  گیاهان آپارتمانی و ارتعاش انرژی در فضای خانه

از بعد تولید انرژی، انتقال انرژی­های مختلف به محیط  از طریق گل‌ها و به ویژه گیاهان آپارتمانی، نقش این گونه گیاهان مهم‌تر می‌شود. در واقع به زور طبیعی هرجا که گل‌های آپارتمانی رشد می‌کنند، ارتعاش انرژی و احساسات شادابی و سرزندگی بیشتری موج می‌زند.. جنگل یا یک باغ در نزدیکی خانه شما هاله مثبتی را در تمام محیط اطراف­تان مرتعش می‌کند. همچنین تعداد ی از انواع  گیاهان آپارتمانی همانند کاکتوس، انرژی‌های منفی انباشه شده ناشی از امواج موبایل و وایفای را خنثی می‌کنند‌.

دعوت انرژی مثبت به خانه برای بهبود سلامت، طول عمر و شادی شما در زندگی ضروری است. شما می‌توانید تنها زمانی زندگی شاد و خوشبختی داشته باشید که فضایی که در آن زندگی می‌کنید جو مثبتی داشته باشد، و در اینجا طبیعت نقش حیاتی دارد.

تعدادی از گیاهان آپارتمانی هستند که می‌توانند انرژی یا امواج مثبت را در خانه به ارمغان بیاورند. علاوه براین، گیاهان آپارتمانی در خانه می‌توانند انرژی منفی را  از بین برده و حس دل‌انگیزی از بودن برای شما و خانواده تان ارائه دهند.

گیاهان آپارتمانی و انرژی مثبت در خانه

هنگامی که از مقابله با دنیای بیرون از خانه خسته شده باشید، تنها جایی که در واقع می‌توانید احساس آرامش کنید و کمتر استرس داشته باشید، خانه شماست. هنگامی که یک خانه سرشار از حس آرامش باشد نه تنها از نظر روانی بلکه فیزیکی شما احساس بهتری دارید. افراد معمولا، در محل سکونتشان  با گیاهانی زندگی می‌کنند که می‌توانند احساس آرامش ایجاد کرده، هوا را تصفیه کنند و انرژی منفی را جذب کنند. حضور صرف گیاهان آپارتمانی کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و احساس تازه ای را به همراه دارد که شما را به رویای استراحت در دامان طبیعت می‌برد.

ساختار برخی از گیاهان آپارتمانی به شکلی است که امواج و انرژی منفی را از بین می‌برد و بسیاری انرژی مثبت را به خانه شما به ارمغان می‌آورد. در حقیقت زمانی که طراوت و سرسبزی گیاهان آپارتمانی به زندگی شما، حس خوب و رضایت‌بخشی می‌بخشد، تمام نگرانی­ها و استرس­های روزانه­تان را فراموش خواهید کرد. در نهایت با توجه به موارد ذکر شده، گیاهان آپارتمانی منبع تاثیرگذاری برای افزایش انرژی مثبت هستند و توصیه ما این است که  دست به کار شده و فضای خانه را با انواعی از گیاهان آپارتمانی پر کنید! برای خرید انواع لوازم باغبانی می‌توانید از فروشگاه بهاران اقدام کنید.

اگر به فکر داشتن یک گیاه آپارتمانی برای خود هستید، می‌توانیداز بذر‌های انواع گیاهان آپارتمانی در فروشگاه آنلاین بهاران دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *