گل و گیاه

معرفی 15 گل آپارتمانی خوشبو و انرژی‌زا

گل آپارتمانی خوشبو

بسیاری از افراد تمایل به نگهداری گل‌های آپارتمانی خوشبو دارند. و با کشت و نگهداری آن‌ها، سعی می‌کنند تا محیطی جذاب، خوشبو و آرامش بخش ایجاد کنند. گل آپارتمانی خوشبو برای ایجاد طراوت در محیط، بسیار کاربردی است. در این مقاله 15 مورد از گل‌های آپارتمانی جذاب و خوشبو را معرفی کردیم.

در نظر داشته باشید می‌توانید برای تهیه انواع کودهای مناسب گیاهان آپارتمانی، از فروشگاه کشاورزی آنلاین بهاران اقدام کنید.

  1. گل آپارتمانی خوشبو پامچال

این گل در رنگ‌های مختلف به چشم می‌خورد و برگ‌های آن، زیبایی خاصی دارند. رایحه‌ی ملایم این گل، مشابه رایحه‌ی مرکبات است. نگهداری از این نوع گل، چندان سخت نیست و گلدان می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای بستر پرورش آن باشد. گل پامچال، بیشتر در اروپا پرورش داده می‌شود. این گل شادابی و طراوت ویژه‌ای را به همراه دارد. وجود تعداد زیادی از این گل در کنار هم، این زیبایی آن را چند برابر می‌کند.

  1. گل آپارتمانی خوشبو شیپور فرشته

این گل در جهان با نام بروگمانسیا شناخته می‌شود. دلیل اینکه به این گل، شیپور فرشته گفته می‌شود؛ این است که گل‌هایی شبیه ساز شیپور یا ترومپت دارد. در زمان غروب، رایحه‌ی خوب این گل به حداکثر میزان خود می‌رسد. گل شیپور فرشته در مناطق آب و هوایی گرم و خشک یافت می‌شود. با این حال می‌توان در مناطقی که آب و هوایی متفاوت دارند نیز، این گل را پرورش داد.

  1. گل آپارتمانی خوشبو ارکیده

تنوع رنگی گل ارکیده بسیار زیاد است. این تنوع در گل ارکیده به رنگ محدود نمی‌شود و در حالات و اشکال آن گل نیز وجود دارد. شاید دانستن این موضوع، جذاب باشد که حتی رایحه‌های انواع مختلف ارکیده نیز با یکدیگر متفاوت است. این تنوع موجود در گل ارکیده، باعث افزایش گزینه‌های انتخاب و تطابق بیشتر گل مورد نظر با سلایق مختلف شما می‌شود.

  1. گل آپارتمانی خوشبو گاردنیا

گل گاردنیا به دلایلی، دارای محبوبیت زیادی است. یکی از دلایل مهم این میزان محبوبیت و تمایل افراد به کشت گل گاردنیا، امکان رشد این گل در هر نوع از منطقه‌ی آب و هوایی است. این مورد فرآیند کشت گل را تسهیل می‌کند. این گل، مقداری شباهت به گل رز دارد. رایحه‌ی گل گاردنیا، ملایم است و رایحه‌ی تیز و زننده ندارد. میزان پخش و ماندگاری رایحه‌ی این گل، در محیط بسیار زیاد است.

  1. گل آپارتمانی خوشبو سنبل

گل سنبل در رنگ‌های مختلفی مثل بنفش، آبی، قرمز و رنگ‌های متنوع دیگری، وجود دارد. شکل ظاهری و چیدمان خاص گلبرگ‌های سنبل در کنار هم، این را از بسیاری از گل‌های دیگر، متمایز می‌کند. گل سنبل در مناطقی با آب و هوای سرد، سازگاری بیشتری دارد و در مناطق گرم نمی‌تواند رشد مناسبی داشته باشد. این گل علاوه بر زیبایی خود، یکی از نمادهای عید نوروز نیز می‌باشد. رایحه‌ی گل سنبل به گل یاس شباهت دارد.

  1. گل آپارتمانی خوشبو یاسمن

گل یاسمن با نام‌های پلومریا و فرانگی پانی نیز شناخته می‌شود. رایحه‌ی حاصل از این گل در شب‌ها، بیشتر و قوی‌تر از رایحه‌ی آن در طی روز می‌باشد. این گل در مناطقی با آب و هوای نیمه گرمسیری و یا گرمسیری رشد می‌کند. گل یاسمن نیز دارای تنوع رنگی زیادی است و در رنگ‌های نارنجی، صورتی و سفید وجود دارد.

  1. گل آپارتمانی خوشبو رز

بسیاری از اسامی گل‌ها در اطلاعات و دانش عمومی افراد جای ندارد؛ اما با این حال گل رز از شناخته‌شده‌ترین گل‌ها است. به صورتی که می‌توان مطمئن بود اکثریت جهان آن را می‌شناسند. گل رز نیز در رنگ‌های مختلفی وجود دارد و رایحه‌ی آن به دلیل جذابیت زیاد، در بسیاری از ادکلن‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است. البته باید مواظب خارهای موجود بر ساقه‌ی گل رز بود.

  1. گل آپارتمانی خوشبو آفتاب پرست

رنگ اصلی گل آفتاب پرست، بنفش می‌باشد. اما رنگ‌های دیگری از این گل نیز اخیرا کشت شده‌است. گل آفتاب پرست، دارای ظاهری متفاوت و جذاب است که باعث ایجاد تمایز در محیط می‌شود. رایحه‌ی ملایم و منحصر به فرد این گل، شباهت زیادی به رایحه‌ی وانیل دارد و این موضوع افراد را به کشت این گل، بیشتر ترغیب می‌کند.

  1. گل آپارتمانی خوشبو شمعی

گل شمعی دارای برگ‌هایی سبز رنگ، چرم مانند و براق است. این موضوع باعث شده که بعضی از افراد، این گل را چرمی بنامند. ساختار رشد گل شمعی به این صورت است که چندین گل در کنار هم و به صورت متراکم رشد می‌کنند و این تقریبا شبیه به ظاهر چتر می‌شود و خود این موضوع دلیلی بر خاص بودن این گل است. علاوه بر مزیت و جذابیت برگ گل شمعی، رایحه‌ی شیرین آن نیز باعث تمایل به کشت و نگهداری در آپارتمان می‌شود.

  1. گل آپارتمانی خوشبو شب بو

این گل برای مناطقی با آب و هوای سرد، بسیار مناسب می‌باشد. در مناطقی با آب و هوای گرم، این گل را باید در فصل زمستان و در مناطقی با آب و هوای سرد، این گل را باید در فصل تابستان کشت کرد. رایحه‌ی این گل در زمان شروع عصر تا شب، در محیط مورد نظر منتشر می‌شود. رایحه‌ی گل شب بو، شباهت زیادی به رایحه‌ی گل لیلیوم دارد.

  1. گل آپارتمانی خوشبو یاس بنفش

این گل بومی آمریکا و اروپا می‌باشد. یاس بنفش در فصول تابستان و بهار شکوفه می‌دهد. این گل با ظاهری پر تراکم و انبوه می‌تواند با سلیقه‌ی بسیاری از افراد مناسب باشد. صرفا یک شاخه از آن که شامل تعداد زیادی از گل است، می‌تواند بسیار جلوه بخش باشد. باید به میزان نور دریافتی آن‌ها دقت کرد، چرا که کمبود نور، باعث می‌شود تا آن‌ها نتوانند شکوفه بدهند.

  1. گل آپارتمانی خوشبو دافنه

این گل در کشور چین و ژاپن گیاه بومی و به نام جیمچگ شناخته می‌شود. این گل یکی از گل‌های پر کاربرد در ساخت عطر و ادکلن است. گل دافنه با آب و هوای سرد، سازگار و برای رشد خود، به دقت زیادی در نگهداری نیاز دارد. کشت و پرورش این گل، زحمت زیادی دارد و به همین دلیل میزان کشت و نگهداری از آن نسبت به بقیه گل‌ها کمتر است.

  1. گل آپارتمانی خوشبو یاس امین الدوله

شرایط نگهداری و رسیدگی برای یاس امین الدوله بسیار مختلف است. چرا که انواع متنوعی از این گل وجود دارد که هر کدام از آن‌ها در شرایط آب و هوایی خاصی قابلیت رشد دارد. رایحه‌ی منتشر شده از این گل بسیار به رایحه‌ی وانیل و عسل شبیه است. گل یاس امین الدوله می‌تواند تا دوازده متر رشد کند و در شرایط آب و هوایی گرم، فرآیند رشد بهتری دارد.

  1. گل آپارتمانی خوشبو کانانگا

این گل بومی محدوده‌ی جنگل‌های بارانی استرالیا و آسیا است. گل کانانگا در مناطقی با آب و هوای گرم، نگهداری و کشت می‌شود. کانانگا با نام ایلانگ ایلانگ نیز معروف است. رایحه‌ی گل کانانگا قابلیت پخش و ماندگاری زیادی دارد. درختی که این گل از آن شکوفا می‌شود، به درخت عطر معروف می‌باشد و در تمامی طول سال نیز شکوفه می‌دهد.

  1. گل آپارتمانی خوشبو مریم

گل مریم در بین هموطنان ما، طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی این گل را می‌شناسند. گل مریم در مناطقی با آب و هوای سرد، در تمام سال با طراوت است و شکوفه می‌دهد. اما در مناطقی با آب و هوای گرم، صرفا در فصول تابستان و بهار شکوفه دارد. گل مریم برای خریداران گل و کشت کنندگان آن، همواره یک گزینه‌ی اصلی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *