گل و گیاه

دلایل بیماری گیاهان آپارتمانی طبیعی

دلایل بیماری گیاهان آپارتمانی طبیعی

گیاهان آپارتمانی طبیعی باید یکی از مهم‌ترین قسمت طراحی دکوراسیون داخلی باشند. درواقع گیاهان آپارتمانی طبیعی جلوه‌ی زیبا‌تری به فضاهای داخلی می‌بخشند و منجر به بهبود خلق‌وخوی افراد می‌شوند، همچنین بعضی از این گیاهان آپارتمانی طبیعی نیز در زمینه علم فنگ‌شویی کاربرد بسیاری دارند.

امروزه گیاهان آپارتمانی طبیعی به دلیل مراقبت آسان از آن‌ها بسیار موردتوجه مردم قرار گرفته‌اند و این گیاهان آپارتمانی طبیعی برای کسانی که فضای کمی دارند یا در آب‌وهوای سرد زندگی می‌کنند، گزینه‌ای عالی هستند.

این گیاهان زینتی عضوی جداناپذیر از زندگی ما هستند که فواید بسیاری در افزایش کیفیت زندگی ما دارند. برای دانستن فواید بیشتر در مورداستفاده از گل‌های زیبای آپارتمانی، مقاله‌ی فواید باورنکردنی گیاهان زینتی در محل زندگی را می‌توانید مطالعه کنید.

بنابراین، اگر علاقه‌مند به مراقبت از گیاهان آپارتمانی طبیعی خود هستید، در ادامه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا از این موجودات سبز دوست‌داشتنی خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید و آن‌ها از بیماری‌ها دور نگه دارید. همچنین شما می‌توانید انواع بذر گیاهان مختلف را از فروشگاه آنلاین بهاران خریداری کنید.

چطور از این موجودات سبزرنگ زیبا مراقبت کنیم؟

اگر می‌خواهید زیبایی طبیعی را به درون منزل خود بیاورید، کاشت گیاهان آپارتمانی طبیعیبهترین گزینه است و فقط با رعایت چند نکته‌ی ساده می‌توانید سال‌ها گیاهان زینتی خود را شاداب نگه دارید.

1- بهترین زمان آب دادن به گیاهان آپارتمانی طبیعی را بدانید …

پژمرده شدن برگ‌ها می‌تواند نشانه نیاز گیاه شما به آب باشد، برای ازبین‌بردن حدس و گمان، یک راه آسان برای بررسی آن، این است که انگشت خود را به عمق دو اینچ در خاک فرو کنید، اگر احساس می‌کنید خاک آن خشک است، به‌احتمال زیاد نشان‌دهنده‌ی زمان آب دادن است. همچنین می‌توانید با بلندکردن ظرف گیاه و اندازه‌گیری وزن آن، متوجه شوید که خاک خیلی خشک است یا خیر. گلدان پس از آبیاری سنگین‌تر و با خشک‌شدن خاک سبک‌تر می‌شود، به همین ترتیب می‌توانید میزان رطوبت گیاه را اندازه‌گیری کنید.

2- همیشه مراقب میزان نور کافی در منزل برای رشد گیاهان آپارتمانی طبیعی خود باشید!

قطعا می‌دانید که گیاهان آپارتمانی طبیعی به نور نیاز دارند، بعضی از این گیاهان به نور مستقیم آفتاب نیاز دارند و باید در نزدیکی یک پنجره رو به جنوب یا روی طاقچه‌ای که پر از نور مستقیم خورشید است قرار گیرند. البته برخی دیگر از گیاهان آپارتمانی طبیعی نیز می‌توانند در پنجره‌های رو به شرق یا غرب و یا فقط در سایه رشد کنند. می‌توانید برای شبیه‌سازی شرایط مناسب، یک چراغ LED یا فلورسنت خریداری کنید.

3- مراقب دمای خانه خود برای نگهداری این موجودات کوچولو خوش‌رنگ باشید!

بیشتر گیاهان آپارتمانی طبیعی در دمای بین 65 تا 75 درجه فارنهایت در طول روز رشد می‌کنند درحالی‌که دما در شب معمولاً حدود 10 درجه خنک‌تر است. اگر در یک منطقه‌ای زندگی می‌کنید که خانه شما در شب گرم‌تر خواهد بود، می‌توانید با بازکردن یک پنجره، به گیاهان آپارتمانی طبیعی خود کمک کنید تا مطمئن شوید که هوای خنک موردنیاز خود را دریافت می‌کنند.

4- رطوبت و تهویه از اصلی‌ترین نکات کلیدی مراقبت از گیاهان آپارتمانی طبیعی است.

بسیاری از گونه‌های گیاهان آپارتمانی طبیعی با سطح رطوبت هوایی که در محیط طبیعی وجود دارد، بهترین رشد را دارند. اگر هوای محل زندگی شما خشک است، گیاهان خود را به‌آرامی با یک بطری آب، اسپری کنید یا یک مرطوب‌کننده هوا در نزدیکی گیاه نگه دارید. اگر رطوبت برای مدت طولانی روی برگ‌ها بماند، می‌تواند مضر باشد، به همین دلیل است که جریان هوای مناسب نیز برای حفظ گیاهان سالم بسیار مهم است. قراردادن یک فن در نزدیکی گیاهان آپارتمانی طبیعی برای گردش هوا می‌تواند رطوبت اضافی را از بین ببرد و همچنین از تجمع گردوغبار روی برگ‌ها جلوگیری کند.

5- کوددهی گیاهان آپارتمانی طبیعی خود را هرگز فراموش نکنید!

گیاهان آپارتمانی طبیعی یک‌بار در بهار و یک‌بار در تابستان به کوددهی نیاز دارند، برای انجام این کار باید دستورالعمل‌های روی بسته را دنبال کنید و انجام دهید. گیاهان گل‌دار، مانند بنفشه آفریقایی و هیبیسکوس، بیشتر به کوددهی نیاز دارند و از کود مخصوص برای حفظ شکوفه­های آن‌ها استفاده می‌شود. برخی از افراد نیز با یک محلول رقیق شده از کود، گیاهان زینتی خود را تغذیه می‌کنند.

بدیهی است که مقدار غذای موردنیاز گیاه شما، به‌اندازه ریشه و سایر عوامل بستگی دارد، فقط به یاد داشته باشید که آبیاری مکرر گیاهان آپارتمانی طبیعی، تغذیه‌ی کافی را برای گیاهان غیر‌ممکن می‌کند و منجر به پوسیدگی ریشه گیاهان آپارتمانی طبیعی شما خواهند شد.

6. گیاهان آپارتمانی طبیعی به چه دلایلی از بین می‌روند؟!

  • اگر گیاه در معرض نور شدید خورشید قرار بگیرد، برگ‌های آن به‌شدت دچار آسیب و آفتاب‌سوختگی خواهد شد، در چنین شرایطی بایستی گیاه را به مکان خنک‌تری منتقل کنید و در حالت نیم‌سایه قرار دهید.
  • گاهی در اثر وجود نوعی بیماری قارچی، لکه‌های سیاهی روی برگ‌ها ایجاد می‌شوند و این لکه‌ها بیشتر در برگ‌هایی که تازه رشد کرده‌اند، ایجاد می‌شوند، برای جلوگیری از بروز این اتفاق گیاه خود را در هوای خشک قرار دهید.
  • اگر گیاهان آپارتمانی طبیعی شما در معرض دمای نامناسب قرار بگیرند یا زهکشی مناسبی انجام نشود، برگ درختان به‌مرور زرد می‌شود و در اولین قدم گلدان خود را عوض کنید.
  • رشد سفیدک پودری روی برگ‌ها از علل رایج بیماری گیاهان آپارتمانی طبیعی طبیعی محسوب می‌شود، به‌محض مشاهده این بیماری، گیاه زینتی خود را بقیه جدا کنید و دورنگه دارید تا آلودگی منتشر نشود.
  • در صورت کمبود نیتروژن، برگ‌های قدیمی‌تر گیاه شما شروع به زردی و له شدن می‌کند. برای پیشگیری از زرد و شکننده شدن برگ‌های پایینی، یک کود مغذی برای گیاه خود تهیه کنید.
  • فقدان پتاسیم موردنیاز نیز منجر به قهوه‌ای شدن نوک و لبه برگ گیاهان خواهد شد، این کمبود در مرحله‌ی جوانه‌زنی گیاه بیشتر قابل‌مشاهده است. اضافه‌کردن کود‌های پتاسیم در مرحله‌ی جوانه‌زنی، از بروز این مشکل جلوگیری می‌کند.
  • کمبود فسفر در گیاه، یکی از مشکلات رایج گیاهان است که به‌تمامی برگ‌ها هم منتقل می‌شود، در این بیماری، برگ‌های قدیمی‌تر، رنگ خود را به سبز تیره و مایل به آبی، تغییر می‌دهد. مکمل‌های فسفر دار و ثابت نگه‌داشتن دمای اتاق، به جلوگیری از بروز این بیماری کمک شایانی خواهد کرد.

با به‌کاربردن نکات فوق و افزایش دانش خود در زمینه‌ی مراقبت از گیاهان آپارتمانی طبیعی می‌توانید از سلامت آن‌ها مطمئن شوید و آرامش بیشتری کسب کنید.

به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی سایر جزئیات مراقبت از گیاهان زینتی و تضمین سلامت آن‌ها، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شما می‌توانید انواع بذر گیاهان آپارتمانی و ادوات و تجهیزات و باغبانی را از فروشگاه آنلاین بهاران خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *