گل و گیاه

کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه. کدام گیاهان برای پرورش مناسب‌تر هستند؟

کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه. کدام گیاهان برای پرورش مناسب‌تر هستند؟

پرورش گل‌وگیاه جدا از تفریح و دریافت حس خوب و سرزندگی می‌تواند به عنوان یک کسب و کار برای دوستداران طبیعت و گل‌وگیاه در نظر گرفته شود که به دلیل تنوع در گیاهان و امکانات و تجهیزات لازم، قدرت انتخاب فرد را برای کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه بالا می‌برد.

قبل از شروع هر کسب و کار باید شرایط اولیه و باید و نبایدها را بررسی کرد. در این مقاله سعی شده، نکات حائز اهمیتی در کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه مانند پرورش گل‌وگیاه در خانه، گیاهان کم آب و پردرآمد، پرورش گلهای گران قیمت و … به شما علاقه‌مندان به طبیعت گفته شود که میتواند دید روشنی در مسیر پرورش گل‌وگیاه به شما بدهد.

نکات اولیه در کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه :

1- آموزش:

دانش شناخت صحیح و به روز گیاهان می‌تواند درک جامع‌تری از کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه به شما بدهد. کلاسها و دورههای متفاوتی با عناوین شناخت گیاهان آپارتمانی، پرورشدهنده گل در فضای آزاد، تولید گلهای پیازی و کشتکار گلخانههای خالی در دورههای آزاد فنی و حرفهای و اصناف وجود دارد. معمولاً هزینه دورههای آموزشی کلاس‌های پرورش گیاهان به دلیل حمایت از تولیدکننده و ایجاد شغل مناسب است. البته برای پرورش گیاهان تجربه، اهمیت بسیار بالایی دارد، اما گذراندن دوره آموزشی و دنبال کردن منابع آموزشی و مقالات معتبر میتواند تجربیات بهتری را برای شما رقم بزند.

2- مشورت با افراد متخصص و باتجربه:

بعد از آموزش برای کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه باید ابتدا پاسخ برخی سؤالات را بدانید؛ مانند این که: چه فضا و محیطی برای این کار انتخاب کرده‌اید؟ بسیاری از افراد به دنبال پرورش گل‌وگیاه در خانه هستند که باید گل‌وگیاه مناسب محیط خانه را انتخاب کنند. نحوه پرورش گل‌وگیاه در گلخانه‌ها، شرایط آب وهوایی شهری که در آن ساکن هستید و … مواردی هستند که بهتر است با صاحبان کسب و کار و متخصص در این زمینه صحبت کنید.

اگر به تازگی شروع به پرورش گل‌وگیاه کرده‌اید، از پرورش گیاهانی که احتمال افت و بیماری و قارچ در آنها زیاد است خودداری کنید.

قبل از پرورش گیاهان، به بازار فروش آن‌ها در شهرتان دقت کنید. ممکن است گیاهی تحت شرایط گلخانهای به خوبی رشد کنند اما با توجه به شرایط آب و هوای محل سکونت شما، مردم تمایلی به تهیه آن گل را نداشته باشند.

علاقه افراد در خرید گل‌وگیاه را در نظر بگیرید. مهم است گیاهی را انتخاب کنید که مردم تمایل به خرید آن داشته باشند مانند گلهای آپارتمانی شامل سانسوریا، گیاه ورنا، پیتوس و … که بازار فروش خوبی دارند.

کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه. کدام گیاهان برای پرورش مناسب‌تر هستند؟ #1

3- بودجه خرید تجهیزات و محصولات اولیه

اگر به طور جدی به دنبال کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه هستید، باید هزینههای کار و وسایل را در نظر داشته باشید. چند هزینه که باید حتماً قبل از شروع کار آن را بررسی کنید، شامل:

  • هزینه کرایه یا خرید گلخانه در صورتی که تمایل به پرورش گل‌وگیاه در منزل ندارید.
  • هزینه خرید بذر یا گیاهان اولیه و بستر کشت
  • هزینه محصولات کشاورزی مانند سموم و کودهای مد نظر برای پرورش گیاهان
  • هزینههای ادوات و تجهیزات شامل گلدان، بیلچه، دستگاه تهویه هوا، دماسنج و …
  • هزینه بازاریاب جهت فروش گل‌وگیاه نهایی

در نظر داشته باشید در ابتدای راه کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه، باید صبر زیادی داشته باشید تا گیاه نهایی شما قابل فروش شود. انتخاب گیاه مناسب جهت پرورش که سرعت رشد بالایی داشته و همچنین بازار فروش خوبی داشته باشد می‌تواند شما را سریع‌تر به سود برساند.

بررسی گیاهان برای پرورش گل‌وگیاه در خانه:

با در نظر گرفتن این مورد که شما در ابتدای مسیر پرورش گل‌وگیاه هستید بهتر است جوانب بالا را بسنجید و گیاه درستی را انتخاب کنید. پرورش گل‌های گران‌قیمت سود شما را بالا میبرد، اما چه گیاهانی مد نظر است؟ پرورش گیاهان زود بازده و گیاهان کم آب و پردرآمد می‌تواند برای کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه در منزل مناسب باشد.

کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه. کدام گیاهان برای پرورش مناسب‌تر هستند؟ #3

پرورش گلهای گران قیمت:

برای پرورش گلهای آپارتمانی در منزل می‌توانید گلهایی را انتخاب کنید که قیمت فروش بالایی داشته باشند. این گل‌ها لزوماً گلهایی با نگهداری سخت نیستند بلکه ممکن است مانند گل زاموفیلیا و سانسوریا شرایط پرورش و نگهداری آسانی داشته باشند و همین سادگی در نگهداری باعث علاقه افراد به نگهداری این قبلی گیاهان شده و قیمت فروش آنها را بالا می‌برد.

از معایب پرورش گلهای گران قیمت می‌توان به نیاز به سرمایه اولیه بالا اشاره کرد و از مزایای آن سود بیشتر نسبت به سایر گیاهان دانست. چند نمونه از گیاهان زینتی گران قیمت جهت پرورش در منزل:

  • زاموفیلیا
  • سانسوریا
  • هویا کارنوزا
  • برگ انجیری ابلق
  • پتوس حصیری ابلق

پرورش گیاهان زود بازده:

برای کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه در منزل می‌توانید گیاهانی که سرعت رشد خوبی دارند را انتخاب کنید. البته باید در نظر داشته باشید گیاهانی که سرعت رشد بالا دارند باید در محیط مناسب نگهداری شوند. چند گیاه زود بازده آپارتمانی با سرعت رشد بالا:

  • گیاه گندمی یا عنکبوتی
  • پتوسها
  • کراسولا
  • سانسوریا
  • فیکوس
  • دیفن باخیا
  • سروپژیا

گیاهان کم آب و پردرآمد:

اگر در محل زندگی خود مشکل کمبود آب شیرین دارید و به دنبال گیاهانی هستید که برای پرورش آن به آب کمی نیاز است ما در ادامه چند نمونه گیاه را معرفی کرده‌ایم که آب کمی برای رشد خود نیاز دارند.

  • رشته مروارید
  • گیاه نخل دم اسبی
  • اغلب کاکتوسها
  • زاموفیلیا
  • سانسوریا

کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه. کدام گیاهان برای پرورش مناسب‌تر هستند؟ #5

برای کارآفرینی پرورش گل‌وگیاه باید در ابتدای کار، زمان زیادی جهت تحقیقات برای انتخاب گیاهان مناسب وقت بگذارید تا نهایتاً با انتخاب درست به هدفتان برسید. گیاهان آپارتمانی که از طریق پاجوش تکثیر میشوند یا شرایط نگهداری راحتتری دارند میتواند گزینههای مناسبی برای شما باشند. هم‌زمان شما باید دانش نگهداری و کودها و آفت کشهای هر گیاه را داشته باشید و از سموم و ابزار کشاورزی با کیفیتی استفاده کنید، که در فروشگاه کشاورزی بهاران می‌توانید تمام وسایل و محصولات مورد نیاز جهت پرورش گل‌وگیاه را تهیه کرده و از تجربه متخصصان مجموعه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *