گلخانه

کدام محصولات در کشت گلخانه‌ای پرسود هستند؟

گلخانه، یکی از معتبرترین محل‌هایی است که امروزه می‌توان در آن، سرمایه‌گذاری‌های مطمئنی را انجام داد. در حقیقت برای آن که بتوانید بیشترین سود را از گلخانه کسب نمایید، نیاز است تا خود با اصولی آشنا کنید که اساس این نوع کسب و کار است. اما با این اوصاف، مشاهده شده که برخی از افراد، بدون تسلط بر اصول مدیریت گلخانه اقدام به تأسیس گلخانه می‌نمایند و پس از مدتی به جای کسب درآمد، با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

برای آن که شما، جزئی از این گروه نباشید، باید با دانش‌های اصلی و پایه‌ای این کار آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین شیوه‌های کسب درآمد از گلخانه‌ها، داشتن محصولاتی است که تقاضای بیشتری در بازار دارند. با داشتن همچین محصولاتی دیگر نگران ورشکسته شدن نخواهید بود. در این مقاله، به بررسی این موضوع و راه‌های کسب درآمد از گلخانه خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

کسب درآمد از گلخانه

پیش از آن که به بررسی محصولاتی بپردازیم که باعث می‌شوند سود بیشتری از کشت گلخانه‌ای کسب نمایید، به بررسی نکات مرتبط با کسب درآمد از گلخانه می‌نماییم. نکته‌ای را که باید در این زمینه در نظر داشته باشید آن است که برای افزایش سود نیاز است تا مواردی را که در ادامه ذکر خواهیم کرد را به طور موازی با هم پیش برده و تنها به داشتن یک فاکتور، اکتفا ننمایید. فاکتورهای مورد نیاز برای کسب درآمد از گلخانه را در زیر ملاحظه می‌نمایید.

  • دانش فنی و تخصصی

برای آن که بتوانید از این شغل، درآمد خوبی را کسب نمایید نیاز است تا در وهله‌ی اول با دانش‌های مرتبط با آن، آشنایی داشته باشید. در حقیقت، یکی از مهم‌ترین اصول که باید پیش از تأسیس گلخانه به آن توجه داشته باشید، افزایش دانش فنی و تخصص خود در این حیطه است. همانطور که می‌دانید، در گلخانه با انواع مختلفی از گونه‌های گیاهی مواجه می‌شوید که هر کدام شرایط نگهداری مخصوص به خود را دارا است. از طرف دیگر، وجود انواع مختلف خاک و کود، سیستم‌های متنوع گرمایشی و سرمایشی و سازه‌های گلخانه‌ای از جمله دلایل دیگری هستند که باعث می‌شوند تا پیش از آغاز این شغل، دانش‌های تخصصی مرتبط با آن را افزایش دهید.

  • نیروی متخصص

یکی دیگر از نکاتی را که باید برای رسیدن به سود در تمامی کسب و کارها از جمله گلخانه رعایت نمایید، استفاده از نیروی متخصص است. در حقیقت کارشناسان و نیروهای انسانی دارای تجربه به شما این امکان را خواهند داد تا گیاهان و گلخانه‌ی خود را به شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای و اصولی نگهداری نمایید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر افزایش کیفیت گیاهان، اقدام به تولید بیشتر نمایید. نتیجه‌ی تمامی نکات یاد شده، افزایش میزان فروش خواهد بود.

  • موقعیت مکانی گلخانه

یکی دیگر از موارد مؤثر در این زمینه، محلی است که شما برای گلخانه‌ی خود در نظر می‌گیرید. این نکته را به یاد داشته باشید که اگر گلخانه‌ی شما خانگی نبوده و به صورت تجاری است، باید محلی را برای آن تعیین نمایید که تعداد بیشتری از افراد را به سمت خود جذب می‌نماید. برای این کار موقعیت‌هایی از شهر را در نظر داشته باشید که در مسیر باغ‌ها قرار دارند. همچنین، از تأسیس گلخانه در جاهایی که کم‌ تردد هستند، اجتناب نموده و سعی کنید تا جای ممکن، گلخانه را در مسیرهای پرتردد شهر، تأسیس نمایید.

  • محصولات مورد استفاده در کشت گلخانه‌ای

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود سود شما از گلخانه افزایش یابد، انتخاب محصولاتی است که پرتقاضاتر هستند. در حقیقت به هر میزانی که برای محصولات موجود در گلخانه‌ی شما، مشتری بیشتری وجود داشته باشد، به همان میزان نیز سود بیشتر خواهد بود. برای این که بتوانید محصولاتی را انتخاب کنید که پرفروش‌تر هستند، شیوه‌های گوناگونی وجود دارد که در این مقاله، آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه‌ی مقاله به بررسی نکات مرتبط با محصولاتی خواهیم پرداخت، که در هنگام کشت گلخانه‌ای آن‌ها، سود بیشتری را برای شما به همراه خواهند داشت.

در نظر داشته باشید که می‌توانید انواع ادوات و تجیزات مورد نیاز گلخانه‌ای را از اینجاوارد شوید

نحوه‌ی انتخاب گیاه مناسب برای کشت گلخانه‌ای

همانطور که ذکر شد، انتخاب گیاه مناسب، یکی از اصلی‌ترین شرایطی است که باعث می‌شود گلخانه‌ی شما به سود بیشتری برسد. در حقیقت برای آن که شما نیز سود مناسبی از این روش به دست آورید نیاز است تا با نحوه‌ی این انتخاب آشنا شوید. با توجه به متنوع بودن گونه‌های گیاهی و سلایق مختلفی که درباره‌ی این زمینه در بازار وجود دارد، نیاز است تا بر شرایطی را که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، به صورت کامل مسلط شوید. در زیر، نکاتی که مرتبط با نحوه‌ی انتخاب گیاه مناسب برای کشت گلخانه‌ای است را مشاهده می‌کنید.

1. موقعیت جغرافیایی

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این زمینه، آن را ملاحظه نمایید، توجه به موقعیت جغرافیایی محیطی است که گلخانه‌ی شما در آن قرار دارد. در حقیقت این کار به نوعی باعث می‌شود تا شرایط کلی بازار را در نظر داشته باشید. برای مثال، اگر گلخانه‌ی شما در محیطی سردسیر قرار دارد، کدام گونه‌های گیاهی را می‌توانید با کم‌ترین هزینه‌ها پرورش دهید؟

اگر موقعیت جغرافیایی گلخانه‌ی شما در محیطی معتدل قرار دارد، شما با انتخاب‌های بیشتری مواجه خواهید شد. دانستن موقعیت جغرافیایی و گونه‌هایی که برای رشد در این موقعیت‌ها، شرایط بهتری را دارا هستند، به شما کمک می‌کند تا اقدام به انتخاب گیاهانی نمایید که با هزینه‌ی کم‌تر و در شرایط بسیار راحت‌تری می‌توان آن‌ها را کشت کرد.

2. آمار خرید

یکی دیگر از مواردی را که باید در هنگام انتخاب محصولات برای کشت گلخانه‌ای در نظر داشته باشید آن است که آماری کلی از میزان خرید هر محصول را به تفکیک، به دست آورید. داشتن این آمار به شما کمک خواهد کرد تا با پتانسیل فروش موجود در هر کدام از محصولات آشنا شوید. برای مثال، اگر همواره میزان خرید گونه‌ی A، بیشتر از گونه‌ی B است، انتخاب منطقی آن است که گونه‌ی A برای کشت گلخانه‌ای انتخاب شود. نکته‌ای را که باید در این زمینه در نظر داشته باشید آن است که نباید تنها به آمار فصل قبل یا حتی سال قبل اکتفا کرد و باید نموداری از میزان رشد خرید هر محصول را داشته باشید تا بتوانید در بازار، از رقبای خود پیشی بگیرید.

3. بودجه

بودجه، از عوامل تأثیرگذار بر انتخاب محصولات است. در حقیقت شما باید بدانید که تا چه میزان می‌توانید برای خرید، کشت و پرورش محصولات، هزینه‌ای را صرف نمایید. این کار به شما این امکان را خواهد داد تا فعالیت‌های خود را بر اساس نظم، به پیش برید. در حقیقت به هر میزانی که بودجه‌ی شما صرف امور دیگر شده باشد، انتخاب محصولاتی که شرایط نگهداری سخت‌تر و در نتیجه پرهزینه‌تر را دارند، نامعقول‌تر خواهد بود. این کار همچنین به شما کمک می‌کند تا محصولات را با توجه به امکاناتی که دارید، انتخاب نمایید و در نتیجه، در محاسبه‌ی سود گلخانه، دچار اشتباه نخواهید شد.

4. گونه‌های مختلف

یکی از عواملی که باعث می‌شود تعداد مشتریان شما بیشتر شود، تنوع گونه‌های مورد استفاده در گلخانه است. در حقیقت به هر میزانی که این تنوع بیشتر باشد، تعداد سلیقه‌های بیشتری را مورد پوشش، قرار خواهید داد. گلخانه‌ی شما باید محلی باشد که اگر یک مشتری وارد آن شود، بتواند محصول مورد نظر خود را در آن پیدا نماید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تنوع گونه‌ها باید به نحوی باشد که همگی، جزء گونه‌های پرفروش تلقی شوند و همچنین نگهداری از آن‌ها نیز آسان‌تر باشد.

همچنین میتوانید مقاله‌ی “ضروریات محل تأسیس گلخانه” را از اینجامطالعه نمایید.

برخی از محصولات پرفروش

تاکنون با مواردی که بر افزایش سود گلخانه تأثیرگذار بوده‌اند آشنا شدید. همچنین با توجه به شرایطی که برای انتخاب محصولات ذکر شد، تاکنون دانش مفیدی در این زمینه کسب کرده‌اید. با توجه به این دو موضوع، اکنون زمان است که به بررسی برخی از محصولات پرفروشی بپردازیم که می‌توانید برای کشت گلخانه‌ای، مورد استفاده قرار دهید. این محصولات را در زیر مشاهده می‌کنید.

در نظر داشته باشید که می‌توانید انواع بذرهای مناسب گلخانه را از اینجاتهیه نمایید.

1. قارچ

اولین محصول پرسودی که به بررسی آن می‌پردازیم، قارچ است. قارچ، یکی از محصولاتی است که کشت گلخانه‌ای آن نیازمند هزینه‌های سرسام‌آوری نیست. از طرف دیگر، نگهداری از قارچ، نیازمند دانش تخصصی و خاصی نیست و همین نکته نیز باعث شده تا تعداد زیادی از افراد اقدام به پرورش قارچ نمایند.

2. زعفران

زعفران، از جمله محصولاتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا از فروش آن به سود کلانی دست یابید. در حقیقت به دلیل قابلیت‌های صادراتی موجود در زعفران، امروزه این محصول، به عنوان پرسودترین محصول موجود در بازار شناخته می‌شود که 90 درصد هزینه‌ی فروش آن سود است.

3. بامبو

گیاه بامبو، به عنوان گیاهی شناخته می‌شود که به دلیل قابلیت‌های تزئینی خاصی که دارد، در اکثر خانه‌ها، آپارتمان‌ها و حتی محیط‌های کاری به کار می‌رود. در حقیقت میزان تقاضای بالایی که برای این گیاه وجود دارد باعث شده تا امروزه به عنوان یک گیاه گلخانه‌ای پرسود شناخته شود.

4. خیار

خیار به عنوان محصولی که همواره در هر فصلی دارای تقاضای زیادی است، به عنوان محصولی شناخته می‌شود که کشت گلخانه‌ای آن با احتمال بالایی، سود زیادی به همراه خود دارد.

همچنین می‌توانید برای تهیه انواع بذرهای خیار گلخانه‌ای از اینجاوارد شوید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی محصولاتی پرداختیم که کشت گلخانه‌ای پرسودی دارند. با توجه به نکاتی که در این مقاله ذکر شد، تسلط بر اصول و دانش تخصصی مرتبط با گلخانه به شما کمک خواهد کرد تا در زمان کم‌تر و با حداقل ریسک ممکن، به سود مورد نظر خود برسید.

همچنین در نظر داشته باشید که می‌توانید انواع ادوات و تجیهزات موردنیاز خود را می‌توانید از فروشگاه کشاورزی آنلاین بهاران تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *