گل و گیاه

با پرورش این گیاهان ثروتمند شوید

در این مقاله درباره‌ی چگونگی پرورش گیاهانی که باعث ثروتمند شدن عموم مردم میشوند صحبت خواهیم کرد. در واقع به نوع و معرفی آن گیاهان و شرایط اقلیمی مناسب برای پرورش آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نوع گل

پرورش دادن گل و گیاه، به عوامل زیادی وابسته است؛ یکی از این عوامل، اقلیم منطقه‌ی مد نظر می‌باشد. برای مقایسه می‌توان گفت که در شهرهای شمالی ایران، پرورش گل‌های زینتی را به راحتی می‌توان انجام داده در حالیکه در مناطق خاصی از پایتخت، انواع مختلفی دیگر از گل‌های را می‌توان پرورش داد.

شروع کار

کسانی که به تازگی شروع به اینکار کرده‌اند، باید با گیاهانی شروع کنند که رشد و پرورش و نگهداری از آن‌ها، سخت نباشد. گیاهانی مانند سرخس که به صورت خود به خودی پاجوش می‌زنند و بعد از مدت زمانی، می‌توان از هر کدام از آن‌ها، یک گلدان مستقل دیگر تکثیر کرد و در حقیقت احتیاجی به قلمه زدن ندارند. این افراد می‌توانند پس از کسب تجربه، از گیاهانی استفاده کنند که می‌توان از آن‌ها قلمه گرفت و در گام بعدی، به سراغ کاشتن بذر نیز بروند.

برای تهیه انواع بذر موجود در فروشگاه کشاورزی آنلاین بهاران، می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

روند کاشت نشا، رشد آن‌ها و وارد بازار شدن، طولانی‌ بوده و همچنین شرایط نگهداری آن‌ها نیز سخت‌تر است. در قلمه زدن پس از سه الی چهار ماه می‌توان محصول را به بازار عرضه کنید؛ اما کاشت بذر، حداقل یک سال الی یک سال ونیم طول کشیده و باید بدانید از ۵۰ هزار نشایی که می‌کارید، فقط ۲۰هزارتا از آن سبز می‌شود. مراقب باشید اول باید بذر را در یک گلدان کوچک بکارید و وقتی سبز شد و سال‌به‌سال بزرگ‌تر شد، گلدان آن‌ را بزرگ‌تر کنید.

قبل از برنامه ریزی برای درامدزایی، بهتر است موارد خاصی سنجیده شود؛ مانند اینکه بسنجید با توجه به شرایط اقلیمی محل زندگی یا محل گلخانه، چه نوع گیاهی را میتوانید پرورش دهید؟، چه گیاهانی بین مردم پرطرفدار هستند؟، ایا عموم مردم شرایط و امکان نگهداری از این گیاه را دارند؟ و… . در ادامه به بررسی یکی از مهم‌ترین این سوالات، یعنی ” چه گیاهانی بین مردم پرطرفدار هستند؟” می‌پردازیم.

پرطرفدارترین گل‌ها

از مهم‌ترین معیارهای انتخاب و پرورش گل، سلائق مردم منطقه‌ی مد نظر بوده که به شما کمک می‌کند تا کدام گل‌ها و گیاهان را انتخاب کرده و بازار عرضه کنید. برای مثال در میان گیاهان آپارتمانی، دو گیاه «آگلونما» و «آنتوریوم»، با توجه به خصوصیات ظاهری و همچنین ماندگاری بالایی که در انواع محیط‌ها دارند، طرفداران زیادی نیز دارند.

علاوه بر این‌ها، با توجه به اقیلم خاص ایران، گیاهانی که تطابق بیشتری با شرایط آب و هوایی ایران دارند نیز جز پرطرفدارها هستند. برای نمونه، از گیاهانی که قابلیت نگهداری در هر منطقه آب و هوایی را دارد،  گل ” کاج مطبق ” است؛ این گل، ماندگاری بالایی داشته و در صورت مناسب بودن شرایط آب  و هوایی، تا 70 نوع آن را می‌توان پرورش داد.

یکی دیگر از گیاهان پرطرفدار در ایران و در بازار جهانی، ” بونسای ” است. این گیاه به صورتی است که اگر در هر شکلی در محیط گلدان قرار بگیرد، قسمت و بخش ضخیم‌تر آن، بیرون از خاک قرار گرفته و ظاهری شبیه به درختچه‌ها دارد. به همین علت، طرفداران زیادی دارد.

به طور کلی، گیاهان پرطرفدار، گیاهانی هستند که نگهداری از آن‌ها برای عموم راحت‌تر باشد. گیاهان آپارتمانی پرطرفدار، دارای مشخصات زیر هستند:

  • شرایط نگه‌داری و پرورش ساده‌ای دارند.
  • متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه شما هستند.
  • در بازار تقاضای مناسبی برای آن‌ها وجود دارد.

اهمیت کوددهی در پرورش گیاهان

برای تهیه انواع سینی کشت نشا موجود در فروشگاه کشاورزی آنلاین بهاران، می‌توانید از اینجا وارد شوید.

جمع بندی

برای درامدزایی و ثروتمند شدن از طریق پرورش گیاهان بهتر است قبل از هر چیز، مخاطبان مشتریان اصلی خود را شناسایی کرده و بر اساس شرایط کلی آن‌ها، محصولاتتان را به بازار عرضه کنید. مورد بعدی قابل توجه این است که میزان بودجه‌ی خود را در نظر داشته باشید؛ چرا که بودجه‌ی شماست که دیگر موارد را مانند مساحت گلخانه‌، هزینه‌های تبلیغات و…، را تعیین می‌کند. در نظر داشته باشید که پرورش گل و گیاه، مانند دیگر کارها، نیازمند صبر و حوصله‌ی بسیاری می‌باشد؛ از این رو، دقت داشته باشید که ممکن است در ابتدای شروع به کار، در زمان کوتاهی به سودهی نرسید اما در صورت داشتن صبر، به سوددهی مناسبی خواهید رسید. از همراهی شما متشکریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *