گل و گیاه

معجزه فنگ شویی گیاهان

۸ گیاه مناسب در فنگ‌شویی محل زندگی

آیا معنی فنگ‌شویی در زندگی‌تان را می‌دانید؟! حتما در اطرافیان‌تان افرادی را دیده‌اید که بسیاری از لوازم منزل یا محیط کارشان را در جهت‌های جغرافیایی خاصی می‌چینند؛ حتی اگر از نظر قوانین طراحی دکوراسیون اشتباه باشد!

فنگشویی (feng shui) لغتی چینی و اصولی فلسفی برای چیدمان لوازم منزل است. درواقع افراد از این اصول برای یافتن بهترین و مناسب‌ترین چینش اشیا (مثل تابلو، گلدان، مجسمه و …) استفاده می‌کنند!

احتمالا بپرسید چرا؟ رعایت این اصول، تاثیر زیادی در جذب انرژی‌های مثبت، سلامتی، موفقیت و شادی دارند. شاید باورش سخت باشد اما این موضوع حقیقت دارد، چه قبول کنید و چه انکار! جالب است بدانید که چینش گیاهان یکی از موارد بسیار مهم در فنگ‌شویی محسوب می‌شود!

مطمعنا شما هم بعد از خواندن این مقاله از معجزه گیاهان مطلع و از طرفداران این روش جذب انرژی می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله “گیاهان آپارتمانی و ارتعاش انرژی در فضای خانه” را نیز مطالعه بفرمایید.

رعایت اصول فنگ‌شویی گیاهان چه تاثیراتی دارد؟

گیاهان هرجا باشند، حس خوبی به اطراف‌شان انتقال می‌دهند. آن‌ها دقیقا به‌دلیل همین انرژی مثبت‌ یکی از مهم‌ترین ابزارهای فنگ‌شویی محسوب می‌شوند. مشاوران فنگ­شویی معتقدند انتخاب و تعیین محل مناسب گیاهان تاثیر زیادی در جذب انرژی‌های مثبت دادر و بسیار مهم است. در زیر فواید انجام این کار را می‌بینیم:

  1. فنگ‌شویی گیاهان جریانی از انرژی، ایجاد و علاقه افراد خانواده را بهم بیشتر می‌کند.
  2. در بسیاری از موارد به بهبود سریع‌تر افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و فشار خون کمک می‌کند!
  3. چینش درست گیاهان، یادگیری و درنتیجه عملکرد شما را بهبود می‌بخشد.
  4. براساس تحقیقات دانشگاه ایالتی واشنگتن، حضور و چیدمان صحیح گیاهان در محیط کار، استرس کارکنان را کاهش می‌دهد!

تا این‌جا با تاثیر و اهمیت فنگ‌شویی گیاهان در محل زندگی و کار آشنا شدیم اما به‌نظرتان بهترین گیاهان برای این‌کار کدامند؟

معرفی بهترین گیاهان در فنگ‌شویی

گیاهان برای ما و همه موجوات زنده مفیدند و هیچ گیاهی بد و مضر نیست! اما بعضی از گیاهان از نظر فنگ‌شویی مناسب‌تر و دارای انژری بیشتری هستند.در این قسمت با آن‌ها آشنا می‌شوید:

  • تاثیر درخت پول در فنگ‌شویی

آیا شما هم جذب نام این درخت شدید؟! این گیاه همان‌طور که از اسمش پیداست باعث جذب ثروت می‌شود! البته افراد زیادی معتقدند این گیاه خوشبختی را هم در کنار ثروث به خانه‌هایتان می‌آورد! پس برای جذب ثروت و خوشبختی بیشتر، این گیاه را تهیه و از آن به خوبی نگهداری کنید!

  • جذب ثروت با فنگ‌شویی گل یشم

آیا تا به حال گیاه یشم را از نزدیک دیده‌اید؟ برگ‌های سکه مانند آن نماد فراوانی و پول هستند! شاید به همین دلیل از این گیاه برای جذب ثروت استفاده می‌شود. افراد باتجربه در این زمینه معتقدند شما می‌توانید هر تعداد از این گیاه را که بخواهید در محل کار یا زندگی‌تان استفاده کنید.

  • سانسوریا (یا گیاه مار) در فنگ‌شویی

برگ‌های بلند این گیاه تاثیر زیادی در نام‌گذاری آن داشتند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گیاه سانسوریا دفع یون‌‌های مثبت و تولید یون‌های منفی در دانش فنگ‌شویی است که این‌کار باعث از بین بردن آلرژی و آلودگی‌های محیط و درنتیجه پاکیزگی هوا می‌شود.

نگهداری از این گیاه قوی به‌قدری آسان است که حتی فضانوردان آن را گزینه مناسبی برای بردن به فضا می‌دانند! یکی از دلایل این انتخاب فضانوردان، نیاز کم این گیاه به آبیاری (تقریبا هر دو هفته یک‌بار) است.

  • گیاه زیبای بامبو در فنگ شویی

از زیباترین و موثرترین گیاهان فنگ‌شویی می‌توان به گیاه دوست‌داشتنی بامبو اشاره کرد. این گیاه مسیر رسیدن به اهداف و خواسته‌هایتان را هموارتر می‌کند. البته فقط درصورتی این گیاه را تهیه کنید که شرایط نگه‌داری از آن را داشته باشید! گیاه بامبو حساس است و نیاز به آبیاری (یک روز درمیان) و مراقبت زیادی دارد. عدم تعویض زودبه‌زود آب گلدان، در رشد و سلامت آن اختلال ایجاد می‌کند.

  • جذب عشق با قوانین فنگ‌شویی گل ارکیده

گل ارکیده در رنگ‌های مختلف سفید، زرد، بنفش و صورتی مشاهده و از زیباترین گل‌های جهان محسوب می‌شود. این گل در دنیای فنگ‌شویی و زمینه‎های متفاوتی مثل سلامتی، عشق و خلاقیت، انرژی مثبت جذب می‌کند.

  • درخت پرتقال چه تاثیری در جذب انرژی مثبت و فنگشویی دارد؟

این گیاه خوش‌عطر باعث خوش‌شانسی شما می‌شود و  آرامش، شادابی و سرزندگی را برایتان به ارمغان می‌آورد. تاثیرات این گیاه در افرادی که از آن نگهداری می‌کنند، به‌راحتی قابل مشاهده است. پس پیشنهاد می‌کنیم اگر اخیرا دچار استرس، ناآرامی و کسلی شده‌اید، درخت پرتقال را مدتی مهمان خانه‌تان کنید.

  • نگهداری از گل لی‌لی

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و شرایط نگهداری گیاه خاص را ندارید، اصلا نگران نباشید! گل لی‌لی به‌دلیل نیاز کم به آب برای زندگی در آپارتمان بسیار مناسب است و باعث از بین بردن آلودگی‌ها و پاکسازی محیط می‌شود.

  • تاثیر گیاه مقاوم سرخس در فنگ شویی

از دیگر گیاهانی که نیاز به نگه‌داری و آبیاری مداوم ندارد، سرخس است. این گیاه وابستگی زیادی به شما ندارد و در غیبت شما هم کار خود را انجام می‌دهد! حتی می‌توانید با خیال راحت به مسافرت بروید و بعد از برگشت، از فضا و انرژی مثبت تولید شده در اثر گیاه سرخس نهایت لذت را ببرید.

باید بدانید تهیه گیاهان به‌تنهایی برای جذب انرژی کافی نیست، استفاده صحیح از آن‌ها اصولی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

نکات مهم در فنگ‌شویی گیاهان را می‌دانید؟

همه ما تاثیر استفاده از گیاهان بر زیبایی محل کار یا زندگی‌مان را می‌دانیم، اما می‌توانید با رعایت نکاتی زیر، بیشترین میزان انرژی را از آن‌‌ها دریافت کنید.

  • تعیین مکان مناسب هر گیاه

می‌دانیم هر گیاه انرژی به‌خصوصی دارد، حال وقت جای‌گذاری  آن در مکانی مناسب است. برای تشخیص و یافتن این مکان مناسب هر گیاه، نقشه باگوا به کمک‌تان می‌آید. آیا با این نقشه آشنایی دارید؟!

این نقشه زندگی‌تان را به 9 قسمت (مثل عشق، آرامش، ثروت، سلامتی و…) تقسیم می‌کند، با استفاده از آن شما می‌توانید به‌راحتی جای مناسب هر گیاه را با توجه به انرژی مخصوصش پیدا کنید.

البته حواستان باشد که سلامت گیاهان شما از همه چیز مهم‌تر است! بعد از جای‌گذاری هر گیاه باید شرایط مناسب آن (مثل نور، خاک، رطوبت و دما) را فراهم کنید. گیاه باید از سلامتی کامل برخوردار باشد تا بتواند انرژی مثبت به شما منتقل کند! یعنی داشتن یک گیاه مناسب اما بیمار بدتر از یک گیاه نامناسب در فنگ‌شویی است، چون گیاه فقط برای زنده ماندن تلاش می‌کند نه تولید انرژی!

  • عدم استفاده از گیاهان مصنوعی!

گیاهان مصنوعی توانایی تولید انرژی ندارد، به همین دلیل فقط در صورتی که اصلا شرایط نگهداری هیچ‌گونه گیاهی را ندارید (مثلا عدم دسترسی به نور طبیعی) از آن‌ها استفاده کنید!

  • حذف گیاهان پژمرده و مرده!

گیاهان پژمرده و مصنوعی شبیه بهم هستند. اگر امیدی به برگشت دوباره آن‌ها به زندگی نیست بهترین کار حذف آن‌ها از محیط زندگی و کارتان است! با انجام این موارد، یک چینش اصولی و هوشمندانه ایجاد و فضا را برای خود و اطرافیان‌تان دل‌پذیرتر کنید.

ناگفتنی های شنیدنی در مورد فنگ­شویی و گل‌های آپارتمانی

در این مقاله سعی کردیم از اهمیت و تاثیر گیاهان در فنگ‌شویی بیشار صحبت کنیم. آیا شما هم از دسته افراد مخالف این قوانین هستید؟ کافیست فقط یک‎بار از این روش استفاده کنید! تاثیر آن به‌قدری در زندگی‌تان واضح و قابل لمس است که به‌راحتی متوجه آن خواهید شد.

من اولین‌بار توسط دوستم با این ترفند آشنا شدم و بعد از گذشت مدتی با وجود مقاومت‌های شدید، به انجام این کار رضایت دادم! بعد از دیدن تاثیرات مثبت فنگ‌شویی در زندگی‌ام، آن را به همه پیشنهاد می‌کنم.

آیا شما هم از آن دسته افراد موافق با قوانین فنگ‌شویی گیاهان هستید یا یه این علم انرژی درمانی باوری ندارید!!!!؟

مشتاقانه منتظر شندین نظرات شما هستیم. اگر شما هم از طرفداران فنگ‌شویی هستید، نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید و  با ارسال این مقاله برای اطرافیان‌تان، معجزه را به زندگی آن‌ها هدیه بدهید. همچنین شما می‌توانید بذر انواع گیاهان خانگی و گلخانه‌ای را از فروشگاه آنلاین بهاران خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *