گل و گیاه

گیاهان و انرژی

گیاهان دارای انرژی هستند و به گفته چینیان باستان، گیاهان موجود در یک فضا به طور طبیعی انرژی مثبت از خود ساطع می­کنند. عده­ای که طرفدار شبه علم فنگ شویی هستند معتقدند از آن‌جایی که گیاهان از زمین رشد می­کنند، انرژی مادر زمین (گایا) را در خود می­پرورانند. همچنین یوگا کارها زمانی که احساس خستگی می­کنند، پشت به درخت می‌ایستند و با انرژی گرفتن از درخت به حالت عادی بر می­گردد.

در ادامه این مقاله در مورد گیاهان دارای انرژی صحبت کرده­ایم، با ما همراه باشید.

برای مطالعه مقاله “تاثیر گیاهان و فنگ شویی” از این لینک استفاده کنید.

علم در مورد انرژی گیاهان چه می‌گوید؟

اگرچه دانشمندان تا به حال اثرات انرژی بخش گیاهان را نادیده گرفته­اند اما از نظر علمی ثابت شده است که وجود گیاهان در خانه باعث تصفیه هوا و تامین اکسیژن بیشتر می­شود. قاعدتا با وجود هوای تمیزتر در خانه، حال اهل خانه شادتر، سرحال­تر و پرانرژی­تر است. از جهت دیگر برخی از گیاهان خاصیت­های دارویی دارند که همین مورد باعث بهبود عملکرد فیزیکی بدن می‌شود.

در ادامه قصد داریم چند گیاه را معرفی کنیم که در تامین انرژی محیط به ما کمک می‌کند.

کدام گیاهان موجب افزایش انرژی مثبت می­شود؟

گل یاسمن

این گیاه موجب کاهش احساسات منفی، متعادل کردن احساسات، افزایش خواب­های منطقی، انرژی خوب، کاهش اضطراب و افسردگی می­شود. اگر از این گیاه در چای استفاده کنید به علت وجود مقدار زیاد آنتی اکسیدان به بهبود التهاب و کاهش افسردگی کمک زیادی می­کند. با گل یاسمن می‌توانید سلامت قلب خود را بهبود ببخشید و خواب بهتری داشته باشید.

گیاه یشم (Jade)

در فرهنگ چینی بر این معتقد­ند که این گیاه ثروت را جذب می­کند، چرا که برگ­های آن شبیه سکه است. بهتر است این منبع انرژی در گوشه ثروت (کنج جنوب شرقی خانه) قرار گیرد. این گیاه به زندگی شما شانس می­دهد، مخصوصا در نقاط عطف زندگی­تان.

دیگر مزایای این گیاه عبارت است از افزایش حس آرامش، جذب ثروت، پخش انرژی، بهبود روابط، تقویت ارتباط بین بدن و روح، افزایش اعتماد به نفس و خوشبختی و ایجاد حس آرامش. برخی اعتقاد دارند که وجود دو گیاه یشم در ورودی خانه حس آرامش و آسودگی خاطر را به زندگی می­‌آورد.

برای مشاهده محصولات بذری از این لینک استفاده کنید.

بامبو

برای موفقیت تحصیلی و افزایش خلاقیت چند شاخه­ی بامبو را در آب تازه در قسمت (منطقه خلاقیت و آفرینندگی منزل) قرار دهید. در منطقه خانواده و سلامت 7 شاخه و در  منطقه ثروت 8 شاخه بامبو قرار دهید.

فواید وجود بامبو در خانه شامل افزایش انرژی مثبت، کمک به متعادل کردن قاعدگی، افزایش شانس و خوشبختی، قدرت و انرژی و کاهش گرفتگی­های شکمی می­شود. بسیاری از افراد معتقدند که بامبو شانس می­آورد، به همین دلیل به آن لاکی بامبو می­گویند. این گیاه انرژی به شدت قوی و مثبتی دارد، هاله­ای بسیار قوی و شفا بخش دارد به همین دلیل مورد پسند خیلی از افراد است.

رزماری

اگر به دنبال بهبود عملکرد مغز، انرژی، افزایش جریان خون و همچنین کاهش منفی‌نگری و کاهش استرس هستید، از این گیاه غافل نشوید. رزماری علاوه بر مزایای درمانی، طعم و بوی خیلی خوبی هم دارد. روغن رزماری نیز دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و برای بدن مفید است.

آلوئه ورا

با قرار دادن آلوئه ورا در گوشه ای از خانه می­توانید بهبود پاکسازی بدن، کاهش منفی نگری، بهبود دردها و ناخوشی­ها را به چشم ببینید. این گیاه مزیت­های فراوانی برای سلامت جسم دارد و می­توان از آن برای ترمیم سوختگی­ها و زخم­ها استفاده کرد. مصرف عصاره این گیاه به صورت خوراکی برای سیستم گوارشی نیز مفید است.

محصولات فروشگاه کشاورزی بهاران را از این لینک مشاهده کنید.

اسطوخدوس یا لوندر(Lavender)

احتمالا نام دمنوش این گیاه را زیاد شنیده­اید.اما اینجا می­خواهیم از اثرات دیگر اسطوخدوس بگوییم. از فواید دیگر این گیاه می­توان به بهبود کیفیت خواب، حذف انرژی­های منفی، کنترل درد وتنش، بهبود درمان و کاهش استرس اشاره کرد. هروقت نتوانستید خوب بخوابید، گذاشتن کمی لوندر زیر بالش می­تواند کمک کننده باشد. می­گویند لوندر انرژی منفی را دور کرده و باعث افزایش آرامش و آسودگی فرد می­شود.

نعنا فلفلی

نعناع فلفلی باعث بهبودعملکرد  دستگاه گوارش،خوشبو شدن دهان، افزایش هوشیاری، مسکن احتقان، افزایش آگاهی روح، تسکین سردرد و بهبود انرژی می‌شود. این گیاه معمولا در رایحه­ها، نوشیدنی­ها، آدامس­ها استفاده می­شود. این گیاه علاوه بر فواید فوق، دارای بو و مزه فوق العاده­ای است که باعث می­شود علاوه بر زیبایی، فضای محیط نیز عطرآگین شود. روغن این نعنا فلفی نیز تولید می­شود  و می­توان از آن به عنوان تسکین درد استفاده کرد.

اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح ( peace Lily)

گیاه اسپاتی فیلوم باعث افزایش آرامش و آسایش خاطر، حذف سموم از بدن، کاهش استرس و افسردگی و افزایش انرژی مثبت می­شود. همانطور که از اسم گیاه مشخص است، اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح آرامش و صلح را به فضای شما هدیه می­کند. همچنین این گیاه توانایی حذف سموم از هوا را دارد و سلامتی را افزایش می­دهد. اعتقاد پیشینیان چینی بر این بوده که گیاه صلح، آگاهی روح را بالا برده و به افراد کمک می­کند تا با قدرت بالاتری که در وجود خود دارند ارتباط برقرار کنند.

گل صد تومانی

گل صدتومانی محبوب ترین گل برای جذب عشق است. این گیاه یک گل زیبا و گرد است که در رنگ­های قرمز و صورتی وجود دارد. این گل را می­توان در فضای باز کاشت و بعد از گذشت 3تا 4 سال غنچه شروع به غنچه دهی می­کند. گل صد تومانی وقتی خوب ریشه دار بشود هرساله شکوفه می­دهد و می­تواند تا 100 سال عمر کند.

این گیاه با غنچه­های شاداب و بزرگ با عطری بسیار خوشبو در بین گل­های محبوب قرار دارد. نکته که در رابطه با این گل باید رعایت کنید این است که غنچه های ای  گیاه را از بوته جدا نکنید چرا که با این کار سال آینده تعداد غنچه­های آن کمتر می­شود.

سرخس  (Fern)

این گیاه بسیار زیبا نیاز به مراقبت خاصی ندارد. از این گیاه که ریشه در مناطق شمالی کشور دارد می­توانید در پوشاندن گوشه­های تیز خانه استفاده کنید. در مورد آب‌دهی به سرخس مواظب باشید تا آب روی برگ گیاه ریخته نشود چون باعث زردی برگ می­شود.

ارکیده (Orhid)

ارکیده سفید به عنوان نماد باروری در گوشه اتاق کودکان می­توان قرار داد. اگر به رنگ صورتی باشد و دارای دوساقه، از آن­ها در گوشه عشق نگه داری کنید. اگر زرد باشد آن­ها را در مرکز و گوشه سلامت قرار دهید و اگر بنفش هستند از آنها در کنج ثروت مراقبت کنید.

گل ارکیده از جمله گیاهان زیبای پر طرفدار است. رشد ارکیده در طبیعت به نحو است که خودش را به درختان میچسباند و آب و هوای مغذی را از هوا و بارش باران دریافت می­کند، در این شرایط ارکیده برای رشد به خاک نیاز ندارد.

کلام آخر

گیاهان بخش مهمی از هر خانه هستند. این موجودات زنده برکت وارد محیط می­کنند. از انرژی مثبت گیا­هان در راه دریافت انرژی مثبت و دفع انرژی منفی استفاده کنید تا زندگی شادتر و به دور از استرس و اضطراب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *