گل و گیاه

خرید این گیاهان آپارتمانی مقاوم از استرس فضای خانه کم می‌کنند!

گیاهان آپارتمانی مقاوم و جذاب می‌توانند از میزان استرس ما بکاهند!

بله درست است. شاید برای شما هم جالب باشد که استفاده از بعضی گیاهان آپارتمانی نه‌تنها برای محیط آپارتمان بلکه برای فضای خانه‌های ویلایی نیز بسیار مناسب هستند. در واقع این موجودات همیشه سبز که در یک گوشه از خانه ما بدون هیچ توقعی نشسته‌اند، علاوه بر زیبایی آرامش ما را نیز تأمین می‌کنند.

اگر حیاط دارید به طور حتم باغچه هم دارید که در آن می‌توانید انواع گل‌ها و گیاهان را کاشته و از دیدن آن‌ها لذت برید اما اگر در فضایی زندگی می‌کنید که امکان استفاده از باغچه برای شما فراهم نیست، می‌توانید از گیاهان آپارتمانی مقاوم استفاده کنید. ما در این مقاله گیاهانی را به شما معرفی خواهیم کرد که استرس شما را کم کرده و آرامش را به شما هدیه خواهند داد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که مقاله ” 5 روش موثر خانگی برای درمان استرس با گیاهان دارویی” را نیز مطالعه فرمایید.

می‌دونستی استفاده از گیاهان آپارتمانی مقاوم برای دوری از استرس یک معجزست؟!

پرکردن خانه به‌وسیله گل‌ها و گیاهان آپارتمانی مقاوم و همین‌طور مراقبت و نگهداری از آنها، می‌تواند احساسی فوق‌العاده از آرامش را به شما منتقل کند. ما در این مقاله قصد داریم گیاهانی را بررسی کنیم که از نظر علمی، گیاهانی آرامش‌بخش توصیف شده‌اند. سال‌هاست که داروها و گیاهان درمانی در سراسر جهان موجبات آرامش انسان را فراهم کرده و استرس و اضطراب را از او دور ساخته‌اند.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به نام نخل اریکا

نخل اریکا را بومی ماداگاسکار می‌دانند که از خانواده گیاهی ارکاسه است. این گیاه با محیط بیرون و یا داخل خانه کاملاً سازگار است و بدون شک یکی از زیباترین و همچنین بهترین گیاهانی است که برای زینت خانه حرف اول را می‌زنند. اگر یک نخل زیبای اریکا را به‌عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی در منزل خود دارید، مطمئن باشید دیگر به افزودن رنگ سبز در دکوراسیون منزل خود احتیاج نخواهید داشت.

نور موردنیاز این گیاه نور متوسط است و اگر نور زیاد اما غیرمستقیمی در محل نگهداری گیاه باشد، نیز برای این گیاه قابل‌قبول خواهد بود و به رشد او کمک می‌کند. نخل اریکا به‌عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم این قدرت را دارد تا سموم مضری مانند فرمالدهید، بنزن و تریکلوراتیلن و غیره در فضا را از بین ببرد. اگر در هوایی نفس بکشید که نخل اریکا در آن وجود دارد، موجب می‌شود که سطح فشارخون شما کاهش یابد.

گیاهان آپارتمانی مقاوم از نوع نعناع و عطر و بوی دلنشین آن

توصیه می‌کنیم حتماً لذت آشپزی با یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم با نام نعنا را بچشید، ضمن اینکه با استنشاق رایحه آن به آرامشی وصف نشدنی دست پیدا خواهید کرد. علم ثابت کرده است که استنشاق گیاهان آپارتمانی نعنا، میزان ناامیدی در افراد را کم کرده و سطح هوشیاری آنان را بالا می‌برد. همچنین استفاده از گیاه نعنا در چای می‌تواند سبب کاهش استرس شما بشود. نعناع از آن دسته گیاهان سبزرنگ معطری است که به طور گسترده مورد استقبال و استفاده بسیار زیادی قرار می‌گیرد و علاوه بر رایحه و رنگ زیبا، خاصیت دارویی و درمانی بالایی نیز دارد.

نوشیدن یک فنجان چای آرامش‌بخش با یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم معطر مثل نعناع، موجب می‌شود که ذهن و بدن شما کاملاً آرام شوند. قبل از رفتن به رختخواب حتماً دم‌نوش گیاهی نعنا را امتحان کنید و آن را جرعه‌جرعه بنوشید تا یک خواب راحت، آرام و عمیق را با آن تجربه کنید. همچنین نعنا می‌تواند در جلوگیری از سردردهای میگرنی و ناراحتی‌های معده در کنار کاهش استرس و اضطراب، به شما کمک کرده و مؤثر باشد.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و جذاب جاسمین یا یاس سفید

در میان گیاهان آپارتمانی و دوست‌داشتنی، جاسمین از جمله گیاهان بسیار زیبا، معطر و خوشبویی است که رایحه آن می‌تواند به‌اندازه یک قرص آرامش‌بخش دیازپام حال شما را خوب کند. تعجب نکنید، محققین و پژوهشگران به این موضوع دست پیدا کرده‌اند که درست در زمانی که رایحه این گیاه در داخل قفس موش‌های آزمایشگاهی پخش می‌شد، تمامی موش‌ها در گوشه‌وکنار قفس، آرام و بدون هیچ اضطرابی مشغول استراحت کردن می‌شدند.

گیاه یاس سفید یا جاسمی تنها برای حیاط و باغچه مناسب نیست و شما می‌توانید با یک آرایش جذاب آن را در گلدان کاشته و در قسمتی مناسب از منزل خود جای دهید.

می‌تونه گیاهان آپارتمانی مقاوم و همیشه سبز ما از نوع آلوئه‌ورا باشه!

آلوئه‌ورا همان کاکتوس محبوب است که از قسمت میانی برگ‌های بزرگ و پهن آن برای کم‌کردن التهاب پوست استفاده می‌شود. در میان گیاهان آپارتمانی آلوئه‌ورا خاصیت درمانی و آبرسانی دارد و به طور معمول افراد برای استفاده درمانی از این گیاه مراقبت و نگهداری می‌کنند. اما بد نیست بدانید که همین کاکتوس همیشه سبز و ساکت، قادر است هوای اطراف شما را از مواد سرطان‌زا تمیز کند و تمام طول شب از خود اکسیژن تولید کند.

در آزمایش‌های به‌عمل‌آمده از این گیاه در میان گیاهان آپارتمانی مقاوم، این‌گونه نتیجه‌گیری شد که موش‌ها در برخورد با گیاه آلوئه‌ورا کاملاً اضطراب و نگرانی خود را از دست می‌دادند و به موجوداتی بسیار آرام و سربه‌زیر تبدیل می‌شدند. استفاده از گیاهان آپارتمانی مقاوم خصوصاً آلوئه‌ورا در طب سنتی، سابقه‌ای بسیار طولانی دارد و به‌جرئت می‌توان گفت که قدمت استفاده از این گیاه درست به سال ۱۷۵۰ پیش از میلاد برمی‌گردد.

گیاهان آپارتمانی مقاوم اسطوخودوس فضای زندگیتون رو رنگ و رو می‌بخشه!

در میان گیاهان آپارتمانی مقاوم اسطوخودوس تلفظ سختی دارد اما به‌شدت خوش‌رنگ و زیباست، ضمن اینکه مصارف درمانی آن نیز فراوان است. از این گیاه برای کاهش اضطراب و نگرانی و همچنین دستیابی به آرامش به‌صورت بسیار گسترده‌ای استفاده می‌شود و خاصیت فراوان آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست. پخش شدن عطر گیاهان آپارتمانی مقاوم مانند اسطوخودوس در فضا به‌سرعت می‌تواند ضربان قلب را در شرایط پراضطراب و پراسترس کاهش دهد.

همچنین اگر جزء آن دسته از اشخاصی هستید که سردردهای میگرنی امان شما را بریده‌اند، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً از دم‌نوش گیاهان آپارتمانی مقاوم مثل اسطوخودوس استفاده کنید. نوشیدن دم‌نوش اسطوخودوس یا چای آن به‌شدت خواب‌آور است و افرادی که در طول شبانه‌روز خواب کافی و آرامی ندارند با استفاده از این گیاه قبل از خواب می‌تواند یک استراحت عمیق را تجربه کنند.

گیاهان آپارتمانی مقاوم ماری یا سانسوریا!!!

به‌احتمال زیاد گیاه سانسوریا را با نام‌های دیگری نیز می‌شناسید. دم گربه‌ای، سانسوریا شمشیری و یا ماری از نام‌های دیگر این گیاه هستند که در بین افراد مختلف برای نامیدن این گیاه متداول است. در میان انواع گیاهان آپارتمانی مقاوم، سانسوریا شمشیری از بقیه معروف‌تر و مشهورتر بوده که مقاومتی بسیار عالی دارد و به‌راحتی می‌تواند یک موجود سبز آرام و آپارتمان‌نشین باشد که استرس و اضطراب شما را کاهش می‌دهد.

انتخاب سانسوریا و نگهداری آن در منزل به‌عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم می‌تواند سلامت جسم و روح افراد خانه را تضمین کند. گیاه سانسوریا در هوای اطراف خود می‌تواند از نفوذ ۱۰۷ سم مختلف جلوگیری کرده و آنها را پاک‌سازی کند، ضمن اینکه شب‌ها نیز از خود اکسیژن زیادی تولید می‌کند. ناگفته نماند که سطح انرژی در اطراف گیاه آپارتمانی سانسوریا بسیار بالاست و با ایجاد تنفسی راحت، قادر است سردرد شما را کاهش دهد. انتخاب سانسوریا شمشیری ابلق می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای فضای منزل شما باشد که هم یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم بسیار زیبا را انتخاب کرده‌اید و هم سرشار از خواص بسیار مفید دارویی و درمانی است.

گیاهان آپارتمانی مقاوم، همسایگانی سرسبز و ساکت

گیاهان آپارتمانی مقاوم و سرسبز، در عین زیبایی و شادابی می‌توانند محیطی دور از استرس و پر آرامش را برای ما فراهم کنند کم نیستند. تمام گیاهان آپارتمانی که در این مقاله نامبرده شدند، از جمله گیاهانی هستند که هم خاصیت درمانی دارند و هم ظاهری زیبا و متفاوت که می‌توانند به فضای شما روح و سرسبزی ببخشند. ناگفته نماند که گیاه ریحان نیز در میان گیاهان آپارتمانی مقاوم برای درمان استرس و کاهش اضطراب بسیار مؤثر است و می‌تواند سطح سروتونین در خون شما را کم کرده و به‌راحتی بر خلق‌وخوی شما تأثیرگذار باشد. اما هدف ما در این مقاله آشنایی شما با گیاهان آپارتمانی مقاوم بود که می‌توانید به‌راحتی آنها را در منزل خود جای دهید و از زیبایی و احساس خوبی که به شما می‌دهند، لذت ببرید.

شما می‌توانید انواع بذر، کود و تجهیزات باغبانی و کشاورزی را از فروشگاه بهاران خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *