گل و گیاه

۴ اصل فنگ‌شویی و گیاهان آپارتمانی

فنگ‌شویی، علمی است که امروزه به آن بسیار توجه می‌شود؛ چرا که تاثیر آن بر کیفیت زندگی افراد ثابت شده است. کلمه “فنگ‌شویی” یک کلمه چینی بوده که در آن فنگ به معنای باد و شویی به معنای آب است.

در فنگ‌شویی پنج عنصر چوب، آتش، خاک، فلز و آب وجود دارد که برای تزریق انرژی به محیط زندگی باید بین این پنج عنصر تعادل برقرار شود. گیاهان آپارتمانی جز عنصر چوب محسوب شده و بنابراین در فنگ‌شویی به گیاهان آپارتمانی توجه خاصی می‌شود. به‌همین دلیل در این مقاله به اصول فنگ‌شویی گیاهان آپارتمانی می‌پردازیم.

در نظر داشته باشید می‌توانید برای تهیه انواع کودهای مناسب گیاهان آپارتمانی موجود در فروشگاه کشاورزی آنلاین بهاران، از اینجا وارد شوید.

 ۱- از گیاهان آپارتمانی با انرژی منفی دست بکشید

رهایی از وسایلی که به شما احساس بدی منتقل می‌کنند، اولین قدمی است که باید جهت رعایت اصول فنگ‌شویی بردارید. حتی اگر آن وسیله گل یا گیاه آپارتمانی شما باشد! به حسی که نسبت به اشیا اطرافتان دارید مطمئن باشید. در فنگ‌شویی، هدف احساس آرامش شما است. بنابراین حذف هر وسیله که این آرامش را برهم می‌زند مجاز است.

اگر به گل یا گیاه آپارتمانی خود علاقه نداشته و یا با دیدن آن احساس خوبی پیدا نمی‌کنید، در مورد حذف آن از آپارتمان‌تان بعد از پاسخ به چند سوال تصمیم بگیرید:

  • چرا این گیاه به من حس بدی می‌دهد؟ پاسخ دقیق به این سوال ممکن است چاره‌ای برای ماندن آن گیاه در فنگ‌شویی آپارتمان شما پیدا کند.
  • آیا گلدان قدیمی، کهنه، آسیب‌دیده و یا بد شکل آن را دوست ندارید؟ پس لازم است که گلدانی جدید برای آن تهیه کنید نه اینکه کلا از آن دست بکشید.
  •  آیا گل و گیاه آپارتمانی شما همیشه پژمرده است؟ این پژمردگی ممکن است به دلایل متعدد از جمله نور نامناسب یا عدم کوددهی باشد. برای مطالعه در مورد علل پژمردگی گل و گیاه آپارتمانی مقاله ” راهکارهای جلوگیری از پژمردگی گل در خانه“را از اینجا مطالعه کنید. احتمالاً با آگاهی از دلایل پژمردگی گل و گیاه، می‌توانید آن را نجات دهید. اگر دلیل ضعف و پژمردگی گل و گیاه آپارتمانی شما کمبود مواد غذایی موجود در خاک باشد، می‌توانید با تهیه انواع کودهای مخصوص گیاهان آپارتمانی او را دوباره شاداب و سلامت کنید. برای تامین موادغذایی گیاهان آپارتمانی می‌توانید از فروشگاه کشاورزی آنلاین بهاران، محصولات و کودهای مناسب گیاهان آپارتمانی را از طریق این لینک تهیه کنید.

بعد از اقدامات بالا اگر بنا به هر دلیلی احساس می‌کنید باز هم انرژی منفی از آن گیاه دریافت می‌کنید، پس معطل نکنید و سریع آن گل را از خانه خود حذف کنید. البته در برخورد با آنها لازم نیست رفتاری بی‌رحمانه داشته باشید. می‌توانید آن گلدان را به کسی هدیه دهید یا اینکه اصلاً آن را بفروشید. شاید دیگران حس خوبی از وجود آن گیاه دریافت کنند.

۲– تعداد گلدان‌های مطابق فنگ‌شویی

برای داشتن خانه مبتنی بر اصول فنگ‌شویی بهتر است از چند گلدان استفاده کنیم؟ پاسخ این سوال به موارد زیادی بستگی دارد از جمله این که متراژ خانه شما چقدر است؟ اگر خانه‌ی بزرگ دارید، احتمالاً تعداد گیاهان در فنگ‌شویی آپارتمان شما بیشتر از یک خانه کوچک خواهد بود.

اصولاً خانه شما نباید شکل جنگل بگیرد. در این صورت حتی ممکن است نتیجه عکس در روح و روان شما داشته باشد؛ این در حالی است که فنگ‌شویی طرفدار آرامش است. با شلوغی بیش از حد آرامش شما را کمرنگ‌تر می‌شود. برای انتخاب تعداد گلدان‌ها در فنگ‌شویی خانه‌تان بیشتر دقت کنید.

۳– محل قرارگیری و چینش گلدان‌ها

یکی از اصول مهم در فنگ‌شویی نحوه قرارگیری گیاهان آپارتمانی است. برخی از گیاهان اگر براساس اصول فنگشویی در جای مناسب قرار بگیرند، تاثیرات بسزایی در روح خانه و افراد آن می‌گذارند. اما محل مناسب گیاهان آپارتمانی در فنگ‌شویی کجاست؟ قبل از استفاده از این نکات، جهت‌ها و فضای خانه خود را به خوبی بشناسید. برای پیدا کردن این جهت‌ها قبله را جنوب‌غربی خود در نظر بگیرید تا به‌راحتی چهار جهت دیگر را به‌دست آورید. طبق فنگ‌شویی باگوا، محل قرارگیری مناسب گیاهان به شکل زیر است:

  • منطقه شرقی، عنصر چوب و سلامت خانواده است.
  • منطقه جنوب‌شرقی، منطقه ثروت و عنصر آن چوب است.
  • منطقه جنوب‌غربی، منطقه اقبال و عشق است. عنصر این منطقه، خاک است.

۴– بهترین گیاهان فنگ‌شویی کدام هستند؟

گیاهان آپارتمانی، جز عناصر مهم چوب یا همان درخت در فنگ‌شویی هستند. وجود گیاهان فنگ‌شویی در خانه یا اداره، انرژی “چی” را به جریان می‌اندازد. انرژی “چی” در فنگ‌شویی همان نیروی حیات و محرک در طبیعت است. نیرویی که باعث اتفاقات خوب یا بد می‌شود. معمولاً متخصصان فنگ‌شویی استفاده از گیاهانی که تصفیه‌کننده هوا هستند را توصیه می‌کنند. اما به طور کلی گیاهان در فنگ‌شویی می‌توانند تاثیرات مثبتی بر شانس، پول، سلامتی و غیره داشته باشد. به طور مثال:

  • گیاه بامبو: در فنگ‌شویی، بامبو را گیاه خوش‌شانسی می‌دانند. این گیاه بهتر است در معرض نور غیرمستقیم و در آب یا مخلوط گلدانی با زهکشی خوب و مرطوب نگهداری شود. بهترین مکان برای قرارگیری بامبو طبق اصول فنگ‌شویی، در مناطق ثروت و پول  یا منطقه سلامت و خانواده است. یا به عبارتی دیگر طبق فنگ‌شویی کلاسیک بهترین نقطه برای بامبو، در منطقه جنوب‌شرقی و شرق آپارتمان شما است.

  • گل ارکیده: از دیگر گیاهان پرطرفدار در فنگ‌شویی، گل ارکیده است. چراکه ارکیده در حوزه‌های مختلف مثل ثروت، سلامتی، عشق، انرژی مثبت و بخصوص باروری کارایی دارد. این گل در رنگ‌های مختلف صورتی، زرد، سفید و بنفش وجود دارد.

  • سانسوریا: سانسوریا، گیاه مورد علاقه ناسا است و نقش بسیار مهمی در فنگ‌شویی ایفا می‌کند. از ویژگی‌های بارز این گیاه، تصفیه هوا است. این ادعا مورد تایید سازمان ناسا نیز است. سانسوریا در طول شب دی‌اکسیدکربن را به اکسیژن تبدیل می‌کند. برخی افراد سانسوریا را یک گیاه فنگ‌شویی بد معرفی می‌کنند. در صورتی که به هیچ عنوان اینگونه نیست. سانسوریا براساس محل قرارگیری در خانه، انرژی‌های مختلفی را ساطع می‌کند.

  • درخت پول: درخت پول یا درخت پاتیرا، در فنگ‌شویی گیاه شانس، پول و خوشبختی است. زادگاه این گیاه آمریکا است، اما در کشورهای چین و تایوان جزء گیاهان فنگ‌شویی خاص و محبوب محسوب می‌شود. این گیاهان به‌راحتی در فنگ‌شویی آپارتمان‌ها استفاده می‌شود، زیرا به نور متوسط نیاز دارد و دمای مناسب برای رشد آن‌ها از ۱۶ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است.

فنگ‌شویی و گیاهان آپارتمانی

با پیشرفت و شهرت علم فنگ‌شویی، توجه به گیاهان آپارتمانی افزایش یافته است. چراکه مردم به تاثیر گیاهان آپارتمانی بر زندگی‌شان آگاه هستند. بنابراین با افزایش محبوبیت گیاهان آپارتمانی و کاربرد آن‌ها در فنگ‌شویی، پرورش گل و گیاه، در حال تبدیل شدن به یک صنعت پولساز است. پس پرورش گیاهان آپارتمانی، می‌تواند منبع درآمدی به‌خصوص برای افراد علاقه‌مند به گل و گیاه باشد.  فروشگاه کشاورزی آنلاین بهاران، نیز ادوات و تجهیزات مختلفی برای پرورش گل و ایجاد گلخانه‌ها ارائه می‌دهد که می‌توانید از اینجا انواع آن‌ها را مشاهده و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *